۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۵۰۹۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه:

شب قدر انسان را به رشد فکری و معنوی می رساند

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اهمیت ویژه شب های قدر گفت: شب قدر اردوگاهی است برای تربیت انسان ها و تقویت روحیه معنوی هر مؤمنی که بتواند توشه ای از این شب ها برگیرد.
حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شب های قدر شبهای بسیار با عظمتی هستند که در این شب ها سرنوشت همه مشخص می شود، ابراز کرد:  آنچه که در این شب ها باید اتفاق بیافتد رسیدن به تقوی الهی، همان نخستین هدف کلان ماه صیام است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مناسک و برنامه هایی که در شب قدر مانند دعای جوشن کبیر، نمازها، ادعیه و سایر برنامه ها همه دارای بار معنوی مثبت هستند که می تواند انسان را کمک کند تا به مرحله رشد فکری و معنوی خودش برسد.

حجت الاسلام علیزاده افزود: انسان هر چه بیشتر بتواند از  شب های قدر بیشتر بهره ببرد و به معنای واقعی کلمه احیا بدارد و بیدار ماندن را با آگاهی و هوشیاری همراه کند طبیعتا بهره های معنوی بیشتری می تواند ببرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: شب قدر در واقع یک اردوگاهی است برای تربیت انسان ها و برای تقویت روحیه معنوی هر مؤمنی که بتواند توشه ای از این شب ها برگیرد و برای طول سالش ذخیره کند.

جهاد کبیر پیش نیاز جهاد اصغر

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه معنویت چند نوع است، تصریح کرد: معنویت های کاذب از طریق عرفان های کاذب، دروغین و مناسک کذایی حاصل می شود، این نوع از معنویت مد نظر نیست، در واقع آن معنویتی مد نظر است که در سیر و سلوک معنوی مبتنی بر مبنای دینی و ارزشی براساس قرآن و روایات باشد.

وی ادامه داد: امروز ما در جهاد اصغر یعنی دفاع همه جانبه از تمامیت مکتب، کشور و بلاد اسلامی به جهاد کبیر که همان پاسداری از مرزهای فکری و فرهنگی و اعتقادی و سایر حوزه ها است نیازمند هستیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه اگر معنویت به معنای صحیح کلمه در آحاد جامعه و در سطح اجتماع توسعه پیدا کند، مشکلات کمتری در عرصه فردی و اجتماعی خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر این امکان فراهم شود بحث معرفت و به دنبالش بحث اطاعت از فرامین الهی را حتما در جامعه خواهیم داشت و آن اخلاق فاضله و همینطور ترک رذائل اخلاقی در جامعه درونی و نهادینه می شود.

وی در پایان گفت: در روایات آمده است که در شب های قدر از خدای متعال عافیت دنیا و آخرت را بطلبید و همینطور عاقبت به خیری بخواهید، البته دعای جوشن کبیر، دعای ابو حمزه ثمالی و دعاهای مخصوص ماه مبارک رمضان دعاهایی است که با مضامین بسیار عالی وارد شده است و می تواند بهترین دعا ها باشد./875/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات