۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۵۰۵۰۰۵
برای نخستین بار؛

مراسم اعتکاف ۳ روز پایانی ماه رمضان در کرمان برگزار می شود

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: امسال برای نخستین بار مراسم اعتکاف ۳ روز پایانی ماه مبارک رمضان در کرمان برگزار می شود.
اعتکاف حرم

حجت الاسلام محمد رضا قنبری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در تشریح کیفیت برگزاری مراسم شبهای قدر در اماکن مذهبی اظهار داشت: بیش از سیصد مرکز مذهبی در شهر کرمان میزبان این مراسمات در لیالی قدر هستند چنانکه امسال نیز همچون سال های گذشته، مراسم لیالی قدر در مساجد و تکایا و هیأت های مذهبی شهر برگزار می شود.

وی بیان داشت: معمولا ساعات آغازین مراسمات  این شبها را متولیان این امر بین ساعات ۱۰ تا ۱۱ شب اعلام می کنند و در این زمان برنامه های متنوعی از جمله قرائت دعاهای وارده در این شب ها و مراسم نماز قضا، قرائت سوره هایی که در این شب ها سفارش شده است و همچنین مراسم قرآن برسر که جزء اصلی ترین برنامه ها است، اجرا می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: آیت الله نجم الدین طبسی از علما و اساتید برجسته تفسیر قرآن از جمله سخنرانان عالیقدری است که به دعوت تبلیغات اسلامی کرمان در مکان های مختلف در ماه مبارک به سخنرانی می پردازند اما به طور معمول سخنرانان اماکن مذهبی به دعوت دست اندر کاران همان مکان ها برای سخنرانی حاضر می شوند.

حجت الاسلام قنبری ضمن اشاره به تدارک مراسم اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان عنوان داشت: با توجه به اینکه اصل اعتکاف مربوط به دهه پایانی ماه مبارک رمضان است و در این زمینه تقاضاهایی از سوی مردم مطرح شده بود امسال برای نخستین بار تصمیم داریم به صورت رسمی از بیست و ششم ماه مبارک رمضان به مدت سه روز این مراسم را در شهر کرمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 مسجد اعلام آمادگی کردند تا در این ایام پذیرای معتکفان باشند و اگر تعداد بیشتری ثبت نام کنند قطعا مساجد دیگری به این طرح اضافه خواهند شد که در این سه شب برنامه های خاص خودشان را خواهند داشت اما با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی اعتکاف خلوت گزینی و استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده است در اعتکاف امسال سعی شده به جای برگزاری حجم عظیمی از برنامه های فرهنگی بیشترین رویکرد ما بر عبادات شخصی و فردی متمرکز باشد./302/9703/ب1

ارسال نظرات