۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۰۴۹۹۹
نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف:

برداشت سیاسی از اصطلاح آتش به اختیار شایسته نیست

نماینده ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف گفت: متأسفانه از اصطلاح آتش به اختیار برداشتهای سیاسی شد در حالی که عمل به این دستور شرایطی دارد که مهمترین آنها پایبندی به قانون است.
آتش به اختیار

حجت الاسلام محسن طالبپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال در جمع دانشجویان برای نخستین بار از اصطلاح آتش به اختیار در مباحث سیاسی استفاده کردند و به فعالان فرهنگی و سربازان جنگ نرم فرمودند که در این زمینه وارد عمل شوند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در برخی از زمینه‌های مسائل فرهنگی مسؤولان به خوبی عمل نکرده‌اند و به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند بنابراین رهبر معظم انقلاب از دانشجویان و اساتید دانشگاه که افسران جنگ نرم هستند خواستند که وارد عمل شوند و برای جبران این کمبود فعالیتهای انقلابی خود را در راستای آرمانها و اهداف انقلاب انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: واژه آتش به اختیار به اصطلاح نظامی است و در شرایطی استفاده می‌شود که رزمنده در میدان نبرد دسترسی به فرمانده ندارد و اگر منتظر رسیدن فرمان بشود ممکن است از سوی نیروهای دشمن محاصره شود یا عواقب وخیمی در انتظار او باشد، بنابراین بر اساس قانون نظامی رزمنده باید دشمن با بشناسد و با تشخص مناسب عمل شایسته را انجام دهند.

حجت الاسلام طالبپور ادامه داد: کسانی که با اصطلاحات رزهی و توپخانه آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که در میادین تیراندازی یا جنگ وقتی به سربازی فرمان آتش به اختیار داده می‌شود، در حقیقت به تشخیص او اعتماد شده و از او خواسته‌اند تا در هر شرایط از پیشروی دشمن و تصرف خاکریز خودی به دست نیروهای دشمن جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی برای نخستین بار توسط عالیترین مقام کشور اصطلاح آتش به اختیار مطرح شد؛ متأسفانه بعضی از دستگاه‌ها در حوزه مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن مختل هستند یا اولولیتها عوض شده و برخی به آن توجهی ندارند به همین دلیل باید افراد دلسوز نظام برای جبران این کمبود وارد عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: رهبر معظم انقلاب از سال 1370 مسأله جنگ نرم دشمن را مطرح فرمودند و درباره آن هشدار دادند اما برخی افراد قبول نکردند، ایشان بارها فرمودند که بعد از گذشت بیش از دو دهه هنوز برخی از مسؤولان تهاجم فرهنگی دشمن را جدی نگرفته‌اند؛ افسران جنگ نرم نباید منتظر مسؤولان باشند.

حجت الاسلام طالبپور اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن باشد که متأسفانه تاکنون انجام نشده است، دولت و مجلس هم آنگونه که انتظار است مطابق با اقدام دشمن عمل نمی‌کنند؛ در انتخابات اخیر دشمن در فضای مجازی با پخش شایعاتی کارهای کرد که برخی از زمینه‌ها خطرناک بود، برخی از مسؤولان هم با طرح دوگانه جنگ و صلح وارد عمل شدند که اینگونه امور هم خطرناک است و اقدام مناسب در برابر آنها لازم است.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی مردم باید خودشان وارد عمل شوند و کارهای زیادی که بر زمین مانده است را انجام دهند؛ متأسفانه از اصطلاح آتش به اختیار برداشتهای غیرمسؤولانه و مغرضانه شد، باید واقع بینانه از مسؤولان بخواهیم که به وظایف خود عمل کنند و اگر اقدامی انجام نشد، وارد عمل شویم؛ در حوزه عمل هم باید تیزبین و دقیق باشیم و خارج از تندروی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف ادامه داد: هدف گذاری درست و عمل منطبق با قانون بسیار ضرورت دارد، اگر روال معمول نتوانست پاسخ قاطعی به دشمن و اقدامات او بدهد نخبگان باید وارد عمل شوند.

حجت الاسلام طالبپور اضافه کرد: کار فرهنگی ظرایف بسیاری دارد که اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ عمل عالمانه و مسؤولانه و چهارچوب قوانین ضروری است، رهبری معظم انقلاب هم در همه بخش ها از جمله در این زمینه بر قانونگرایی و پرهیز از هرج و مرج تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی حکم مأموریت برای فعالان و دلسوزان فرهنگی صادر شده است، به نظر می‌رسد باید فرصتی ایجاد شده و به مسؤولان فرصت داده شود تا به رسالت خود عمل کنند اما اگر عملی انجام نشد و به قول رهبر معظم انقلاب در همین رخوت ماندند، جوانان انقلابی و مؤسسات فرهنگی و نهادهای مردمی نظیر بسیج می‌توانند وارد عمل شوند تا خلأ موجود را برطرف کنند./868/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات