۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۰۴۹۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

محدود کردن انسان به جسم بزرگ‌ترین غفلت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ارزش انسان به روح اوست چرا که بدن بدون روح کاربردی ندارد و خداوند متعال نیز زمانی که انسان را می‌آفریند روح را به او می‌دهد تا او را نسبت به دیگر موجودات خود متفاوت کند.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که انسان عاقل از مادیات دنیایی برای رسیدن به توفیقات آخرت استفاده می‌کند، گفت: انسان اشتباهات زیادی دارد به همین علت نمی‌تواند از مادیات دنیایی به درستی استفاده کند.

وی افزود: برخی افراد انسان را به جسم محدود می‌کنند در حالی که حقیقت و شرافت انسان به عنوان روح انسان وجود دارد و بسیار قابل اهمیت است چرا که بدون روح، مرگ انسان فرا می‌رسد و جسم بدون روح، بدون ارزش است که هیچ فردی حاضر به نزدیک شدن به آن هم نیست.

استاد حوزه علمیه قم از تشکیل جسم انسان در رحم مادر یاد کرد و گفت: ارزش انسان به روح اوست چرا که بدن بدون روح کاربردی ندارد و خداوند متعال نیز زمانی که انسان را می‌آفریند روح را به او می‌دهد تا او را نسبت به دیگر موجودات خود متفاوت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که انسان‌ها سرمایه‌های خود را برای جسم خود هزینه می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که جسم انسان زیر خاک‌ها دفن می‌شود اما روح انسان برای او باقی می‌ماند؛ بنابراین بزرگ‌ترین غفلت انسان این است که خودش را فقط به جسم محدوده کرده در حالی که حقیقت انسان روح اوست.

وی ایمان، عمل تقوا و کار خیر را عامل تقویت روح انسان دانست و افزود: نباید برای جسم خود تلاش کنیم بلکه باید روح خود را ارتقا بخشیده و برای تعالی آن کوشا باشیم تا در دنیای آخرت جایگاه‌های مطلوبی را به خود اختصاص دهیم.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به این که مادیات دنیایی انسان را از آخرت غافل می‌کند، اظهار کرد: معرفت نفس و خودشناسی از بالاترین معارف است که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

وی با تاکید بر این که انسان باید از فرصت‌های موجود در دنیا استفاده کند، یادآور شد: وجود مادیات دنیایی برای زندگی لازم است اما انسان نباید نسبت به این مادیات وابستگی نشان دهد چرا که این وابستگی سبب گمراهی و جهالت می‌شود./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات