۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۴۷۸۴
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرآن کتاب شفا و داروی امراض و گمراهی است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی ما با گمراهی، کفر و نفاق روبه رو هستیم باید به قرآن مراجعه کنیم و داروی خود را از این کتاب آسمانی بگیریم.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در شیراز دیدن کرد و گفت: مردم باید بیشتر با تعالیم و فرهنگ قرآنی انس بگیرند و این فاصله و دوری از قرآن را هرچه بیشتر کم کنیم.

وی استقبال از این نمایشگاه را گوشه‌ای از اهتمام مردم به حوزه قرآن و عترت و ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: در آیات شریفه متعددی از قرآن به عنوان شفا و رحمت یاشده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از قرآن به عنوان شفا هم یادشده است، افزود: وقتی که در بین خودمان یک گوهر گرانبهایی داریم که شفادهنده است خوب نیست که این قرآن را باز و از آن استشفا نکنیم.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه امیرمؤنان(ع) که می فرمایند «قرآن را باز کنید و اورا به نطق دربیاورید و از آن بپرسید»، تصریح کرد: وقتی ما با گمراهی، کفر و نفاق روبه رو هستیم باید به قرآن مراجعه کنیم و داروی خود را از این کتاب آسمانی بگیریم.

وی با خاطرنشان کردن اینکه در دوره کنونی بیش از همیشه انسان‌ها را درگیر دردهای فوق می‌بینیم، تأکید کرد: احترام به قرآن، جلد خوب فراهم کردن و چاپ قرآن نفیس کافی نیست اما آیات قرآن را نمی خوانیم و آیه های این کتاب الهی را برای یکدیگر کم تلاوت می کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت موسسه های قرآنی در استان فارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موسسات برای پاره ای از افراد خدمات موثر ارائه می‌دهند و حافظ و قاری تربیت می کنند، درس مفاهیم و تفسیر می دهند، اما باید کاری کنیم که مفاهیم عمیق قرآنی همه‌گیر شود.

حجت الاسلام حشمتی افزود: ما به برکت مؤسسه‌های قرآنی و به اهتمام وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم فرهنگ معارف قرآن را در کشور و این استان توسعه بدهیم زیرا فارس در خدمت به قرآن دارای استعدادهای بسیاری است./۸۲۵/۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خراسانی نژاد مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
درباره اقدامات قرآنی ارشاد در فرهنگ عمومی خبر بنویسید.
0
0