۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۰۴۷۷۷
با محوریت مسجد اعظم صورت گرفت؛

راه اندازی دبیرخانه مرکزی مساجد جهان اسلام در قم

مدیر اجرایی مسجد اعظم قم این مسجد را بزرگترین تریبون نظام اسلامی و انقلاب دانست و از راه اندازی دبیرخانه مرکزی مساجد جهان اسلام با محوریت مسجد اعظم خبرداد.
مسجد اعظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا الحسینی مدیر اجرایی مسجد اعظم قم عصر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت تشریح برنامه های فرهنگی و عمرانی این مسجد برگزار شد با اشاره به قدمت بیش از نیم قرن مسجد اعظم قم اظهار داشت: این بنا به همت مرجعیت بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله بروجردی بنا نهاده شده است و همواره مرکز علم و تدریس فقه و معارف اهل بیت بوده است.

وی مسجد اعظم را بزرگترین مرکز برگزار کننده مراسمات دینی و مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: حتی رهبر معظم انقلاب هم عنایت ویژه ای به این مسجد دارند؛ امروز مسجد اعظم قم با اشراف آیت الله علوی بروجردی سالانه شاهد حضور بیش از شش هزار نفر توریست است.

الحسینی ادامه داد: مراجع بزرگوار حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی و شب زنده دار در این مسجد تدریس می کنند و البته کتابخانه مسجد اعظم نیز در رده بهترین و جامع ترین کتابخانه های کشور به شمار می رود که در آن هزاران کتاب در معارف مختلف جمع آوری شده است.

وی از راه اندازی دبیرخانه مرکزی مساجد جهان اسلام در مسجد اعظم قم خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از بزرگان مسجد اعظم را بزرگترین پایگاه انقلاب و تریبونی برای نظام اسلامی می دانند به همین جهت ما امیداوریم دبیرخانه مساجد جهان اسلام با محوریت تشیع در این مسجد تأسیس شود.

مدیر اجرایی مسجد اعظم قم عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که جا دارد به آن اشاره کنیم امکانات جدیدی است که برای خبرنگاران در نظر گرفته ایم به این صورت که در مراسمات مختلف به خبرنگاران امتیازات ویژه می دهیم و برای خبرنگارانی که به طور مستمر در مسجد اعظم فعالیت می کنند کارت فعالیت مستمر داده می شود.

وی در پایان با اشاره به خدمات عمرانی که در طول 14 سال در مسجد اعظم قم صورت گرفته است، یادآور شد: در برهه ای از زمان صلاح بر این بود که مسجد اعظم تحت نظر آستان مقدسه حضرت معصومه(س) فعالیت کند ولی چند سالی که به سفارش رهبری معظم مدیریت آن کاملا استقلال پیدا کرده است./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات