۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۴۴۹۲
استاد حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

عمل به قرآن و سنت راهگشای امروز مسلمانان در عرصه جهانی

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه امروز دشمنان کمر به نابودی اسلام بسته اند، عمل به قرآن و سنت رسول الله(ص) را راهگشای مسلمانان در عرصه جهانی دانست.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی شاخصه های اخلاقی حضرت رسول(ص) مطابقت رفتار ایشان با کلام الله مجید و وحی الهی بود، گفت: حضرت رسول(ص) هرگز حتی به اندازه یک ذره از عمل به کتاب خدا و وحی الهی منحرف نشدند و همواره مسلمان را به عمل به این سنت دعوت می کردند.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا(ص) برای اینکه مردم پس از ایشان دچار خطر انحراف و گمراهی نشوند ثقلین را به یادگار گذاشتند و فرمودند که هرکس به ثقلین عمل نکند به طور یقین گمراه خواهد شد، گفت: ریشه گرفتاری های مسلمانان پس از رسول خدا(ص) در عمل نکردن به ثقلین است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه عمل به کتاب خدا و سنت رسول الله(ص) راهگشای امروز مسلمانان در عرصه جهانی است، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام کمر به نابودی اسلام بسته اند و اگر اتحاد نباشد از جهان اسلام چیزی به جز یک نام باقی نخواهد ماند.

خانم انصاری با تأکید بر اینکه قرآن و اهل بیت(ع) درکنار یکدیگر نجات بخش انسان هستند، افزود: عمل به یکی نمی تواند انسان را از عمل به دیگری بی نیاز کند زیرا کتاب خدا نیاز به معلم و مفسر دارد تا دستورات کلی آن را در قالب نیازهای روز در جامعه اسلامی پیاده کرده و پاسخگوی نیازهای مردم باشد به همین دلیل عمل به یکی نمی تواند نیاز انسان را به دیگری مرتفع کند.

وی تصریح کرد: اگر عمل به کتاب خدا به تنهایی برای نجات مسلمانان مؤثر بود امروز شاهد این حجم از انحرافات در جهان اسلام نبودیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از ثقلین همانطور که تأکید شد سبب گمراهی انسان می شود، یادآور شد: برخورد سلیقه ای با کتاب خدا و عملکرد گزینشی در مقابل آیات قرآن کریم در طول تاریخ سبب بروز انحرافات زیادی شد همانطور که بنی امیه قرآن را مطابق سنت و خواست خود تفسیر کرده و به این ترتیب رخنه و شکاف بزرگی در جهان اسلام ایجاد کردند رخنه و شکافی که تا به امروز نیز پر نشده و همانطور خون هزاران مسلمان بی گناه را به جرم تفاوت در عقیده بر زمین ریخته و هزاران زن و کودک را قربانی طمع و هوس های خود کرده است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات