۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۴۴۰۳
از ۷ تیرماه؛

ثبت نام طرح تابستانه حفظ قرآن کریم آغاز می شود

دارالقرآن الکریم حوزه علمیه امام مهدی(عج) ثبت نام در طرح تابستانه حفظ قرآن کریم را با هدف تسلط بر حفظ قرآن آغاز کرده است که این دوره از هفتم تیر آغاز می شود.
دوره حفظ قران

حجت الاسلام عبدالله هادیان مدیر دارالقرآن الکریم حوزه علمیه امام مهدی(عج) و از اساتید آموزش حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا راجع به برگزاری دوره حفظ قرآن کریم، گفت: یکی از اهداف برگزاری این دوره‌ها قدم گذاشتن در راه تولید علم با مبنای اسلامی و ضرورت پایه ریزی نظام فکری بر اساس قرآن است؛ به علت اینکه تاکنون اغلب نگاه‌ها و دیدگاه‌ها به قرآن، از نوع نقطه‌ای و سطحی بوده است.

وی در ادامه افزود: حدود ۱۳ سال پیش، مربیانی برای آموزش کودکان ۴ تا ۶ سال، در بعضی مراکز، آموزش داده شدند. این دوره ها از سال گذشته با ارتقای آن به صورت حرفه ای، در تمام سنین با رویکرد حفظ تخصصی قرآن شروع شده است.

حجت الاسلام هادیان ابراز داشت: در برنامه ای که برای کودکان ۴ تا ۶ سال در نظر گرفتیم، محور آن را حفظ موضوعی قرآن قرار دادیم با هدف اینکه این کودکان با اتفاقاتی که در زندگی رو به رو می‌شوند، از همان دوران طفولیت، آیات قرآن در ذهن آنها تداعی شود.

مدیر دارالقرآن الکریم با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره‌ها در هر تابستان ۴ یا ۵ جزء را حفظ می‌کنند، گفت: ابتدا سوره‌های پایانی قرآن، در تابستان 96 که شامل جزء‌های ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸ می‌شود، را حفظ و در طول سال تحصیلی که به مدرسه می‌روند، به تثبیت و مرور آنچه در تابستان آموخته‌اند، پرداخته شده و همچنین به آموزش جزء ۲۹ و ۳۰ در طول سال با آهنگ خیلی نرم پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان به طور کلی در پنج تابستان حفظ قرآن را به پایان می‌رسانند، افزود: از محاسن این دوره‌ها این است که در طول سال با مفاهیم آشنا شده و برای آنها تثبیت می‌شود؛  کسی که در این ۵ سال با برنامه کلاس‌ها پیش برود، در پایان آن به کل آیات قرآن مسلط خواهد شد.

حجت الاسلام هادیان در پاسخ به این سؤال که این دوره‌ها آیا محدود به گروه سنی خاصی است، گفت: گروه سنی که در نظر گرفته شده است حدود سن ۱۰ سال تا ۳۰ سال است که گروه‌های سنی دسته‌بندی می‌شوند. در سنین بعد از سی سال اگر علاقه زیادی داشته باشند، برای شرکت در دوره از آن‌ها تست گرفته می‌شود. لازم به ذکر است ماه اول این طرح به صورت آزمایشی است. در صورتی که هر یک از شرکت کنندگان نتوانند ادامه دهند و یا مباحث برای آن‌ها سخت باشد، باید در مباحث مقطعی حضور یابند.

وی در رابطه با  زمان شروع این دوره‌ اظهار داشت: دوره اولیه حفظ قرآن در دارالقرآن کریم حوزه علمیه امام مهدی(عج) از هفتم تیر ماه 96 آغاز خواهد شد. این دوره در روزهای شنبه تا پنجشنبه هر روز، برگزار شده و کلاس‌های خواهران از ۸ تا ۱۲ و برادران 14 تا 18 دایر است.

گفتنی است، مکان برگزاری این کلاس‌ها واقع در حکیمیه، تهرانپارس، فاز یک، خیابان گلریز، نبش گلریزهفتم، دارالقرآن الکریم است. علاقه مندان به شرکت در این دوره می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 02177001313 و یا تماس با شماره مذکور برای ثبت نام تا پایان خرداد ماه 96 اقدام کنند./302/966/ب1

ارسال نظرات