۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۴۳۶۷
امام جمعه شیراز در شب شعر سبط النبی:

شعر مناسب مسیر تاریخ را تغییر می‌دهد

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شعر مناسب می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد، گفت: شعر آیینی در استان فارس باید به جایگاه اصلی خود برگردد.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، آیت‌‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در شب شعر سبط النبی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سالن همایش ولایت دانشگاه علوم پزشکی این شهر با اشاره به جایگاه بلند شعر در استان فارس اظهار داشت: شعر آیینی در فارس باید به جایگاه اصلی خود برگردد.

وی افزود: در استان فارس استعدادهای بسیاری در شعر و شاعری وجود دارد که اگر این استعدادها به طرز صحیح پرورش یابد، می‌توان انتظار داشت که در هر دوره‌ای شعرایی مانند سعدی و حافظ از این دیار سر برآورند.

امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه بلند حافظ در شعر خاطرنشان کرد: برخورد با خویشتن و تزکیه نفس در حافظ به حدی رسیده بود که صاحب نفس زکیه شده و اشعارش از جایگاه والایی برخوردار شده بود و همین ویژگی در وی، استادش را مشتاق کرده بود که الهامات غیبی‌اش را روزانه از این شخصیت بزرگ، درخواست کند.

آیت‌‌الله ایمانی همچنین گفت: از کسانی که در حوزه شعر کار می‌کنند انتظار داریم که فضای پرورش شعرا را در مسیر تعالی فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند در این فضا ارزش‌ها را متبلور کرده و شعرشان جامعه را به سمت آرمان‌ها و اهداف والای انسانی دگرگون کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنرمند پیشوای جامعه خواهد بود، اظهار داشت: این رهبری مسؤولیت‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت و وظایفی را برای شاعر ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعر در جامعه اسلامی همراه با تعهد خواهد بود، تصریح کرد: شعر باید همراه با بیان دردها و پاسخ به آن‌ها باشد و شاعری که در جامعه اسلامی رشد می‌کند باید جامعه را به سمت بهتر شدن پیش ببرد.

امام جمعه شیراز افزود: شاعر هم پیشرو است هم پیش برنده و اگر هدایت جامعه با مسؤولیت همراه نباشد، آثار منفی در پی خواهد داشت و به سادگی از جامعه پاک نخواهد شد و ممکن است وسیله‌ای برای رخنه و نفوذ دشمن در جامعه شود.

در ابتدای این مراسم، ابتدا شعرای آیینی به سرودن اشعار خویش پرداخته و پس از آن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سخنان کوتاهی با اشاره به برگزاری مراسم گوناگون شعر آیینی در شهرستان‌های استان فارس در سال جاری اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام همت خود را برای گسترش شعر آیینی به کار خواهد بست.

بهزاد مریدی افزود: با تشکیل انجمن قلم و فعال شدن آن انتظار می‌رود که بتوانیم با برنامه‌های متنوع، توان مجموعه در خدمت اهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته و فرهنگ والای ایشان را به جامعه انتقال دهیم.

اهدای هدایا به برخی شعرای برتر و برجسته شعر آیینی پایان‌بخش این مراسم بود./۹۱۹/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات