۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۴۳۶۵
آیت‌الله دستغیب:

نعمت ولایت از بزرگ‌ترین نعمات خداوند است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نعمت ولایت و رهبری از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است، گفت: در آخرت از ما سؤال می‌شود که شکرگزار این نعمت بودید یا خیر.
آيت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان  رهبریرهبری

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، همایش «آفتاب تابان» با موضوع تبیین ابعاد شخصیتی مقام معظم رهبری در ایران و دنیا به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه شنبه در شیراز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این مراسم گفت: نعمت ولایت و رهبری از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است و در آخرت از آن سؤال می‌شود که شکرگزار این نعمت بودید یا نه؟ و شکرگذاری هم فقط به زبان نیست، بلکه با یاری کردن است.

وی با بیان اینکه تبعیت از رهبری نمودی از شکر واقعی است، ادامه داد: وقتی مردم اعتماد و اطمینان نسبت به رهبر خودشان پیدا کردند، او را تا مرز شهادت پیروی می‌کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مصداق بارزی از یک چهره درخشان هستند و ولایت فقیه استمرار جریان حرکت پیامبران و ائمه (ع) است که در عصر حاضر پس از امام راحل، خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری عهده‌دار آن هستند.

دستغیب تاکید کرد: از حضرت ابراهیم (ع) تا پیامبر خاتم (ص) و تا مقام معظم رهبری در امروز، همه در یک خط واحد با هدف مشخص الهی هستند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) خطاب به مقام معظم رهبری می‌گفتند «خورشید انقلاب» تصریح کرد: این تعبیر والایی است که امام به کار می‌بردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به خاطره‌ای از شهید دستغیب هم اشاره کرد و گفت: شهید دستغیب در سال‌های آخر عمر و قبل از شهادت، آن موقع که کسی احتمال رهبر شدن آیت‌الله خامنه‌ای را نمی‌داد، مقام معظم رهبری را فردی خدایی که به دنبال هواپرستی و پست و مقام نیست، معرفی می‌کردند.

وی ادامه داد: همانطور که امام می‌گفت من خدمتگزار مردم هستم، مقام معظم رهبری هم همین‌طور بودند.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به تصمیم رژیم شاهنشاهی به تبعید روحانیون از حوزه‌های علمیه قم و تهران به سیستان و بلوچستان گفت: آنها تصور می‌کردند که با دور کردن روحانیت از مردم به انقلاب ضربه می‌زنند، اما اینطور نبود و یاران امام حرکت انقلاب اسلامی را دنبال می‌کردند و با مردم به صورت چهره به چهره روشنگری و هدایت‌گری می‌کردند.

وی افزود: البته سختی‌هایی هم بود، اما انسان‌های صالح در راه حق استقامت می‌ورزند.

تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند، به خدمت ایشان رفتیم و دقایقی که در محضرشان بودیم روش و منش ایشان برای ما اعجاب‌انگیز بود.

وی بیان کرد: در همان زمان‌ها مقام معظم رهبری به شیخ صدوق که یکی از یاران امام بودند، نامه‌ای نوشتند که بسیار موثر واقع شده بود. من هم از ایشان خواستم نامه‌ای به شهید دستغیب بنویسند اما ایشان گفت لازم نیست. البته مدتی بعد نامه‌ای مرقوم فرمودند و جمعی از روحانیون هم امضاء کردند که بعد از زبان شهید دستغیب شنیدم در احوال ایشان هم موثر بوده است.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری پس از فوت امام گفت: فوت امام یک مصیبتی بود و انتخاب رهبر بعد از ایشان هم مصیبتی دیگر، اما به لطف خداوند و امام زمان (عج) به درستی رهبر نظام اسلامی انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از فوت امام در مجلس خبرگان رهبری همه متحیر بودند که چه کسی را انتخاب کنند، به یک باره فردی از گوشه مجلس نام آیت‌الله خامنه ای را عنوان کرد که پس از آن به جز چند نفر معدود همه موافقت کردند. خاطراتی هم که از زبان امام در مورد مقام معظم رهبری نقل می‌شود، پس از انتخاب ایشان در مجلس خبرگان رهبری نقل شد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: بعد از فوت امام مراجع تقلید و اساتید بزرگواری بودند اما خواست خداوند بر مقام معظم رهبری بود که البته ایشان قبول نمی‌کردند اما مراجع گفتند این وظیفه رهبری بر عهده شما است.

آیت‌الله دستغیب معتقد استهمانطور که خداوند در این بیست و چند سال، رهبری و مردم را هدایت کرده، از این پس هم کمک خواهد کرد.

وی در پایان با محکومیت حادثه تروریستی اخیر در تهران تصریح کرد: این اتفاق کور و گمراه یک مصیبت و امتحان الهی بود که مردم هم خود را ثابت‌قدم نشان دادند. تحلیل‌های دشمنان آبکی و پوچ است و آنچه محکم و ماندگار می‌ماند خواست و مقدرات پروردگار است./۹۱۹/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات