۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۴۱۵۴
آیت‌الله صدیقی:

کناره گیری از پرچم ولایت دلیل بر مرتد بودن است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت فقیه از احکام دین اسلام است، گفت: کسانی که از پرچم ولایت فقیه کناره بگیرند بر اساس کلام امام صادق(ع) مرتد هستند.
آیت الله کاظم صدیقی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هنگام قرائت زیارت جامعه کبیره خواننده به مرجع بودن ائمه معصومین(ع) در همه ابعاد رفتاری و عملی اعتراف می‌کند.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) مفسر و مبلغ قرآن کریم هستند تمامی انسان‌ها از سوی خداوند وظیفه دارند همه معارف الهیه را از این بزرگان اخذ کنند.

آیت‌الله صدیقی با استناد به سوره مبارکه واقعه، بیان داشت: قرائت این سوره برای مسلمانان بسیار توصیه شده است از برکات این سوره همین بس که کلیدی برای رفع مشکلات معیشتی و ایجاد یک زندگی آبرومند برای تلاوت کننده آن است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت گوهری ناب برای عالم برزخ و قیامت است، ابراز کرد: سوره واقعه حب ولایت را در قلب انسان تثبیت می‌کند شرط بهشت و عبور از پل صراط ولایت امیرمومنان علی(ع) است بنابراین انسان بدون ولایت به آتش برزخ و جهنم مبتلا خواهد شد.

وی با استناد به سوره بقره، گفت: خداوند در این سوره می‌فرماید: قرآن کتاب کریم است؛ قرآن کریم چنین نیست که در دستان همه باشد چرا که قرآن نور و تجلی خداوند است. قرآن کریم دارای حیات بوده و زندگی ساز است.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: قرآن کریم در عالم قیامت هم شاکی و هم شافی است، شکایت قرآن کریم در قیامت بدون هیچ تصدیقی مورد پذیرش خداوند قرار می‌گیرد بنابراین قرآن کریم تنها یک کتاب کاغذی نیست بلکه یک حقیقت است.

امام جمعه موقت تهران با استناد به سوره احزاب مبنی براینکه ائمه معصومین(ع) مطهرون هستند، اظهار داشت: خداوند در سوره احزاب مطهرون را به بندگان معرفی می‌کند و می‌فرماید: مطهرون کسانی هستند که اسرار قرآن کریم را به بندگان خداوند آموزش می‌دهند، در زمان غیبت علمای و مراجع عظیم شان جانشینان امامان معصوم(ع) هستند.

وی با بیان اینکه علم عالمان از ائمه معصومین(ع) است، ابراز کرد: ارزش علم به عمل است. اسلام غربی و آخوند قلابی نتیجه علم بدون عمل است. یکی از عذابهای جهنم بوی تعفن آخوندهای جهنم است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دو گروه از امت من اگر اصلاح شوند امتم اصلاح می‌شود، نخست دولت فاسد است که جامعه اسلامی را به فساد و تباهی می‌کشد کسانی که رشوه و رانت خواری می‌کنند هرگز نمی‌توانند به اصلاح جامعه بپردازند و دیگر عالمان فاسد هستند.

آیت‌الله صدیقی در پایان ادامه داد: امروز برخی از مسؤولان جامعه احکام الهی را قبول ندارند و نمی‌دانند که ولایت فقیه از احکام دین اسلام نشات گرفته است کسانی که از پرچم ولایت فقیه کناره بگیرند بر اساس کلام امام صادق(ع) مرتد هستند./813/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات