۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۰۴۰۴۰
امام‌جمعه خوی:

نظام آموزشی یونسکو به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد

حجت الاسلام شکوری گفت: بی‌شک نظام آموزشی یونسکو و سازمان ملل متحد به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی گفت: نظام آموزشی یونسکو و سازمان ملل به درد جمهوری اسلامی نمی‌خورد.

وی با اشاره به ملاقات سه ساعته مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب موضوعات مهمی را مطرح فرموده که از جمله آنان مسئله مهم «استقلال»بوده است.

امام جمعه خوی افزود: ایشان موضوع سند ۲۰۳۰ را در همین چارچوب قابل ارزیابی دانسته و خاطر نشان کردند که برخی می‌گویند ما در این خصوص تحفظ داده‌ایم و گفته‌ایم بخشی از آن را قبول نداریم، درحالی‌که حتی اگر هیچ مورد واضحِ خلاف اسلام در آن وجود نداشت، باز هم نظام آموزشی نباید در بیرون از کشور نوشته شود.

وی با تأکید دوباره از سخنان رهبر انقلاب گفت: اینجا ایران و جمهوری اسلامی است و این ملت، ملت بزرگی است، چرا باید چند نفر در یونسکو یا سازمان ملل، نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران را بنویسند.

حجت الاسلام شکوری افزود: افزون بر آن، رهبر معظم انقلاب، فراموش نکردن آرمان‌گرایی، واقع‌بینی، ایفای نقش فعال در حوادث، تلاش برای غلبه کردن گفتمان انقلاب، برقراری ارتباط واقعی با مخاطبان، فراموش نکردن استقلال، نقش مردم، آزادی و نفی سلطه، تدین و تعبد در گفتار و عمل، شجاعت در اقدام و تحقیق در موضوع زن در غرب را ازجمله توصیه‌های به دانشجویان برشمردند.

وی با اشاره به میلاد امام حسن(ع) تصریح کرد: کمک‌های امام حسن مجتبی (ع) به نیازمندان در دو بخش عنوان می‌شود که اولی کمک‌های مستمر که عده‌ای از نیازمندان و ایتام از امام مستمری دریافت می‌کردند و منابع این قبیل کمک‌ها موقوفات رسول خدا(ص)، امیرمؤمنان (ع)، فاطمه زهرا(س) و اموال شخصی امام و از طریق صدقات و بیت‌المال بود و دیگری کمک‌های مقطعی بعضی از اشخاص و نیازمندان به‌صورت مقطعی به آن بزرگوار مراجعه کرده و امام نیازهای آنان را برطرف و در پاسخ معترضان می‌فرمود من هم نیازمند و محتاجی هستم به درگاه خداوند که دوست ندارم او مرا دست‌خالی بـرگردانـد.

امام جمعه خوی با اشاره به سالروز معراج پیامبر خدا (ص) گفت: در بحث معراج موضوعات مهمی مطرح است که از قبیل معراج پیامبر (ص) از دیدگاه قرآن و روایات، مباحث کلامی و اعتقادی آن و معراج از دیدگاه دانشمندان اسلامی را می‌توان نام برد.

وی گفت: خداوند هرگز مکانی ندارد و زمان‌بر او جریان نمی‌یابد و اما می‌خواست ملائکه و ساکنان آسمانش را با قدم گذاشتن پیامبر در میان آنها احترام کند و نیز شگفتی‌های عظمتش را به پیامبرش نشان داده تا پس از بازگشت برای مردم بازگو کند.

حجت‌الاسلام شکوری با تسلیت 19 رمضان که روز ضربت خوردن امیرمؤمنان (ع) است، اظهار داشت: ازجمله مظلومیت‌های آن بزرگوار این بود که در دوران خلافت ظاهری و کوتاه ایشان سه گروه پیمان‌شکنان (جملی‌ها) از دین خارج شدگان (خوارج) و ظالمان و طغیانگران (معاویه و پیروان او) در برابر آن حضرت قد علم کرده و سه جنگ ناجوانمردانه بر آن بزرگوار تحمیل کردند.

وی با اشاره به شب‌های قدر که در پیش رو است گفت: احادیث ویژه شب قدر در قرآن در دو سوره قدر و دخان مطرح‌شده است و از مهم‌ترین آنها می‌توان به نازل شدن قرآن کریم در شب‌های قدر، برتر بودن ارزش آن از هزار ماه، نازل شدن ملائکه و روح در شب قدر بر کره زمین، تدبیر و تثبیت امور در شب قدر، شبی آکنده از سلامت را اشاره کرد.

خطیب جمعه خوی در پایان خطبه دوم با اشاره به فرمایشات و هشدارهای مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب گفت: ازجمله آنها می‌توان به برخورداری از روحیه، ذهن و عمل انقلابی، اسلام ناب محمدی به‌عنوان اصول ایشان و در صحنه نگه‌داشتن مردم اشاره کرد./۱۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات