۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۰۳۹
آیت الله شاهچراغی:

ملت ما در مبارزه با تروریسم جدی‌تر شد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: حوادث تروریستی در عزم، اراده و اتحاد ملت ایران هیچ تأثیری ندارد و حتی سبب می‌شود تا مردم نسبت به مبارزه با تروریسم جدی‌تر موضع‌گیری کنند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن محکوم کردن جنایات تکفیری‌ها در تهران، ابراز کرد: در زمان انتخابات برخی می‌گفتند چرا باید در سوریه با داعش بجنگیم چرا هزینه می‌کنیم و ده‌ها چرای دیگر، این افراد امروز با دیدن این حوادث در قلب تهران به این نتیجه می‌رسند که اهمیت کار مدافعان حرم تا چه اندازه است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در سوریه نجنگیم باید در قلب تهران بجنگیم، افزود: این سخن رهبر معظم انقلاب امروز نمود عینی‌اش را پدیدار ساخته و باید گفت عینیت بخشیدن به این عمل یعنی قدردانی از مدافعان حرم.

امام‌جمعه سمنان از حوادث روز چهارشنبه تهران به‌عنوان یک شیطنت یادکرد و ابراز داشت:  این شیطنت‌ها در عزم و اراده و اتحاد ملت ایران هیچ تأثیری ندارد و حتی سبب می‌شود تا مردم نسبت به مبارزه با تروریسم جدی‌تر موضع‌گیری کنند.

آیت‌الله شاه‌چراغی با تأکید بر اینکه حوادث تروریستی قلب مردم ایران را جریحه‌دار ساخت، گفت: تروریست‌ها تخریب مرقد امام (ره) و ترور نمایندگان را هدف قرار داده بودند که خوشبختانه با حضور به‌موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در هردو مورد ناکام ماندند و در عملیاتی کورکورانه که از سر درماندگی ترتیب دادند به هلاکت رسیدند.

وی بابیان اینکه آل سعود نقش‌آفرین اصلی است، افزود: ریشه این حوادث تروریستی در آمریکا و عربستان سعودی است و این بر همگان واضح و مبرهن است.

ریشه این حوادث تروریستی در آمریکا و عربستان سعودی است

نماینده خبرگان رهبری بابیان اینکه آمریکا خودش پدیدآورنده داعش است، ابراز کرد: رییس‌جمهور این کشور از یک‌سو با ایران همدردی می‌کند و از طرف دیگر می‌گوید حق مردم ایران بود که چنین بلایی سرشان بیاید این امر در قاموس کدام روابط دیپلماتیک می‌گنجد؟ پس آیا ملت ما حق ندارند بگویند خون‌هایی که در روز چهارشنبه ریخته شده به گردن آمریکای جهان‌خوار و متحدانش است؟

آیت‌الله شاه‌چراغی بیان کرد: واضح است که می‌توان سرنخ ترورهای اخیر را در اقدامات آمریکا و داعش، مولود نامشروع عربستان و این کشور یافت چراکه معمولاً در این قبیل جنایات، آمریکا نقشه اصلی را می‌کشد و آل سعود آن را اجرا می‌سازد.

وی افزود: اگر ریگی در کفش آمریکا و آل سعود و اسرائیل نیست تشکیل ناتوی عربی علیه ایران چه معنایی دارد و این وقاحت تا آنجا پیش می‌رود که برخی می‌گویند باید ایران را تنبیه کنیم و پاسخ ملت ما این است که شما چه هستید که بخواهید ملت ما را تنبیه کنید؟ مردم ما آن‌چنان سیلی به گوش شما می‌زنند که برقش در تارک آسمان باقی بماند./۱۰۱/۹۷۷/ب۱

ارسال نظرات