۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۰۳۷۸۲
امام جمعه تبریز:

حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی در میان مردم است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر مشارکت همگانی در صیانت و حفظ محیط زیست، گفت: فرهنگ سازی برای مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست یک مسأله‌ ضروری و با اهمیت است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از اداره‌ کل حفاظت از محیط زیست استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته محیط زیست با تبریک این هفته به فعالان این مجموعه، محیط زیست را دارای اهمیت خاص دانست و اظهار داشت: محیط زیست باید مورد توجه همگان باشد.

وی خدمات اداره کل حفاظت از محیط زیست را برای جامعه ضروری و لازم دانست و گفت: شاید مردم نسبت به خدمات اداره کل حفاظت از محیط زیست زیاد آشنا نباشند و فعالیت های این مجموعه زیاد شناخته نشده باشد، اما فعالیت‌های این مجموعه دارای اهمیت و ارزش بالایی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر مشارکت همگانی در صیانت و حفظ محیط زیست، خاطرنشان کرد: لازم است برای صیانت از محیط زیست تلاش‌های لازم از سوی همه مردم و مسؤولان انجام گیرد، فرهنگ سازی برای مشارکت همه در این امر یک مسأله‌ ضروری و با اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست برای حیات بشری، تصریح کرد: از آنجایی که جنگل‌ها و مراتع و تأثیراتی که در تأمین آب شیرین، جلوگیری از وقوع سیلاب و حفظ خاک دارند، لازم است از این منابع خدادادی حفاظت شود چرا که حائز اهمیت ویژه‌ای برای حیات انسان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه بحث محیط زیست بسیار مهم است، چرا که در همه ابعاد زندگی انسان تأثیرگذار است و این تأثیر ممکن است سال ها بعد نمایان شود، ادامه داد: آب، خاک و هوا باید به دقت حفاظت شوند، چرا که اگر محیط زیست سالم نباشد، علاوه بر انسان‌ها نباتات هم زیان دیده و مضرات آن در نهایت به همه می رسد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا تأثیرات منفی زیادی در انسان بر جای می گذارد، گفت: علاوه بر بیماری های قلبی و ریوی که بسیار بحث شده، پرخاشگری، تغییر شخصیت و خلق و خوی انسان ها در شرایط آلودگی هوا از تأثیرات و مضرات این پدیده است که اثرات آن در دراز مدت در جامعه نمایان می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاش‌های مدیران، کارشناسان، کارکنان و محیط بانان در حفظ محیط زیست استان، هفته محیط زیست را به دست‌اندرکاران و انسان‌های خدوم این عرصه تبریک گفت و ابراز داشت: باید از خدمات این مجموعه قدردانی کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات