۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۴۷۴
حجت الاسلام باقرزاده؛

تشریح ابعاد منفی بیکاری در خانواده‌های ایرانی

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به وظیفه‌ای دولتمردان درزمینه تولید و اشتغال گفت: بر سیاستمداران و دولتمردان هر کشوری واجب است که با درک نیازهای واقعی مردم و جوان جامعه خودشان مسیر پیشرفت و توسعه اجتماعی و اقتصادی را هموار کنند.
پیامدهای بیکاری

حجت الاسلام محمدحسین باقر زاده، نماینده طلاب و فضلای استان مازندران در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا بابیان اینکه در اسلام و کلام بزرگان دین تأکید زیادی بر نقش کارشده است، ابراز کرد: ارزش هر انسانی به تلاش و کاری است که بر عهده او است.

وی ادامه داد: اگر در یک روز انسان کار مفیدی انجام ندهد احساس بی‌ارزشی و بی‌فایده بودن می‌کند، درصورتی‌که فرد فعال در خانه خودش احساس رضایت‌مندی دارد و افراد خانواده هم در کنار سرپرست خانوار احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقر زاده در ادامه به پیامدهای بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: بیکاری باعث افزایش اختلاف خانوادگی می‌شود، مشکلات مالی را به وجود می‌آورد و باعث کاهش رضایت‌مندی از زندگی مشترک می‌شود.

وی تنش در روابط زناشویی، احتمال ارتکاب به جرائم و مشاغل کاذب، احتمال گرایش به کارهای غیرقانونی را از دیگر ابعاد منفی بیکاری در خانواده‌های ایرانی دانست و افزود: ریشه‌کن کردن معضل بیکاری منوط به شناخت دقیق تهدیدات و فرصت‌های موجود در وضعیت اقتصادی کشور است.

وظیفه‌ دولتمردان درزمینهٔ تولید و اشتغال

حجت‌الاسلام باقر زاده افزود: دولتمردان ما بیشترین تلاش خودشان را به ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بزرگ منعطف کردند و از بنگاه‌های زودبازده کوچک غافل شده‌اند و آن‌ها را بسته‌اند درحالی‌که بهترین راه‌کار برای حضور واقعی بخش خصوصی در اقتصاد کشور میدان دادن به بنگاه‌های کوچک حتی در گوشه‌های خانه، کوچه و پس‌کوچه‌ها است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به وظیفه‌ای دولتمردان درزمینهٔ تولید و اشتغال گفت: بر سیاستمداران و دولتمردان هر کشوری واجب است که با درک نیازهای واقعی مردم و جوان جامعه خودشان مسیر پیشرفت و توسعه اجتماعی و اقتصادی را هموار کنند و برای نیروی کار موجود در جامعه زمینه  مناسب حضور و تلاش را فراهم کنند.

وی ادامه داد: درصورتی‌که این امر محقق شود بعدازآن می‌توان یک جامعه بانشاط، پویا و فعال که حق طبیعی هر جامعه‌ای است  را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام باقر زاده ابراز کرد: اگر در مملکت ما اختلاس وجود نداشته باشد، فریب و فریب‌کاری، غرور و فتنه نباشد و یک جو عرضه در وجود مسؤولان باشد و بی‌عرضگی را کنار بگذارند و بی‌عرضه‌ها بر سرکار نباشند این کشور می‌تواند بر سر پای خودش بایستد./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات