۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۳۴۷۱
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

برای رونق اقتصادی باید عزم جمعی در جامعه حاکم شود

حجت‌الاسلام خزائلی، آسیب‌شناسی اقتصادی را مهم دانست و اظهار داشت: دولت در انجام فعالیت‌های اقتصادی نقاط مثبت و منفی زیادی داشت؛ بنابراین باید آن‌ها شناسایی و از تجربه آن‌ها در ادامه روند کار استفاده شود.
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حجت‌الاسلام حسنعلی خزائلی نماینده طلاب و فضلای استان اصفهان در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا برای حل مشکلات اقتصادی موجود و خارج شدن از رکود اقتصادی به چند نکته اشاره کرد و گفت: توجه به رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای دیگری که باید برای رونق اقتصادی انجام داد این است که یک عزم جمعی در جامعه حاکم شود و همه بخواهند این کار انجام شود و خودشان را در این کار سهیم بدانند و در آن شرکت کنند.

حجت‌الاسلام خزائلی آسیب‌شناسی اقتصادی را مهم دانست و اظهار داشت: دولت فعلی و گذشته در انجام فعالیت‌های اقتصادی نقاط مثبت و منفی زیادی داشتند، بنابراین باید آن‌ها شناسایی شوند و از تجربه آن‌ها در ادامه روند کار استفاده شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه، استفاده از دستورالعمل‌های اسلامی در فعالیت‌های اقتصاد را مهم خواند و اظهار داشت: از ریخت‌وپاش‌ها، افراط‌ وتفریط‌ها و خرج‌های بیهوده در کشور باید جلوگیری شود و از این سرمایه‌ها درجایی استفاده شود که به کشور سود برساند.

 وی عنوان کرد: اختصاص بودجه برای بعضی از مراکز از سوی مجلس شورای اسلامی باعث رکود اقتصادی می‌شود، وقتی به اقتصاد مردم ضرر وارد شود مستقیماً به فرهنگ زیان وارد می‌شود و بعدازآن به اخلاقیات و اعتقادات مردم ضرر وارد می‌شود و این سه باهم مرتبط هستند.

حجت‌الاسلام خزائلی هدایت صحیح بودجه‌ها را امر مهمی در رونق اقتصادی دانست و اظهار داشت: هدایت بودجه یعنی بودجه را در جای درست سرمایه‌گذاری کنیم، مثلاً امروز بودجه‌ای که برای بخش فرهنگی تخصیص داده شد بسیار کم است.

وی یکی دیگر از عوامل رسیدن به رونق اقتصادی را همدلی همه باهم دانست و ابراز کرد: بایستی برخوردها و تنش‌ها در کشور کم شود و همگی در زیر چتر فرمایشات رهبر معظم انقلاب جمع شوند.

عضو جمع نمایندگان حوزه علمیه ادامه داد: درواقع همگی بایستی در آن مسیری که باعث تعالی جامعه، رشد فرهنگ و اقتصاد عمومی می‌شود، قرار بگیرند و مسائل را به‌صورت جزئی بررسی کنند چون با گفتن کلیات کار حل نمی‌شود.

وی با ابراز تأسف گفت: با شعار دادن صرف خیلی از مسائل حل نمی‌شود؛ همدلی، همگرایی و تحمل سلایق دیگران است که ما می‌توانیم به موفقیت برسیم، مشارکت عمومی مساله خیلی مهمی است؛ بنابراین ما باید از دیدگاه دیگران بهره ببریم.

حجت‌الاسلام خزائلی عنوان کرد: امروز یک موضوع بسیار مهمی که در کشور باید به آن رسیدگی شود مساله اقتصادی است که ضعف در این حوزه خیلی از مشکلات و مسائل را در جامعه به وجود می آورد.

استاد سطح عالی حوزه بابیان اینکه اسلام قدرت اداره  همه امورات را دارد، گفت: دین اسلام در هر زمینه برنامه دارد، بنابراین نباید بعضی از افراد این را بگویند که کارشناسان اسلامی نباید در امور اقتصادی دخالت کنند./875/۳۰۲/ص

ارسال نظرات