۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۳۴۲۹
امام جمعه تبریز:

مداحان نباید از مفاهیم انقلابی و قرآنی دور باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه دغدغه مداحان ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی باشد، گفت: مداحان نباید از مفاهیم انقلابی و قرآنی دور باشند.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب در ضیافت افطاری با جمعی از مداحان در محل گلزار شهدای تبریز با بیان اینکه دغدغه مداحان ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی باشد، اظهار داشت: مداحان نباید از مفاهیم انقلابی و قرآنی دور باشند.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی در کنار عزاداری و برنامه های هیأتی لازم است متوجه قرآن و مفاهیم ارزشمند آن باشند، تصریح کرد: قرآن نباید مورد غفلت قرار گیرد، توجه به برنامه های قرآنی لازم است، هیأت های عزاداری باید مروج قرآن و مفاهم والای آن باشند.

امام جمعه تبریز استفاده از اشعار انقلابی، بهره مندی از روحانیان در هیأت‌ها و ایجاد نظم را مور تأکید قرار داد و گفت: برنامه هیئات و عزاداری می تواند متوجه مفاهیم انقلابی و ولایت مداری باشد، لازم است اشعار انقلابی و اخلاقی نیز در هیأت ها گفته و شنیده شود.

وی با انتقاد از عدم توجه برخی هیأت‌های عزاداری نسبت به اوقات نماز، تصریح کرد: موقع اذان و وقت نماز جمعه زمان عزاداری نیست اما متأسفانه برخی هیأت‌ها به این موضوع بی توجه هستند و به این امر دقت نمی کنند، عزاداری نباید واجبات را تحت الشعاع قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه عرصه نماز جمعه نیز می تواند قرآنی باشد، گفت: لازم نیست برنامه پیش از خطبه‌ها در نماز جمعه اختصاص به سخنرانی داشته باشد، برخی اوقات از این فرصت می توان برای تجلیل از فعالان قرآنی و یا برگزاری محافل انس با قرآن بهره برد.

وی با اشاره به عشق و ارادت مداحات آذربایجان و تبریز به اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: مداحان آذری خالصانه برای اهل بیت(ع) می خوانند و به فکر پاکت و پول نیستند، عزاداری آنها برای اهل بیت(ع) و ذکر مصیبت آنها از روی اخلاص و عشق و ارادت به این خاندان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایام ولادت حضرات معصومان(ع) نباید محفل حزن و اندوه باشد، گفت: در این ایام باید اشعاری در مدح ائمه اطهار(ع) خوانده شود و در جلوه جشن و شادی برگزار شود./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات