۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۳۲۳۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست به‌ عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه پیاده شده و همه اقشار جامعه در این زمینه دخیل باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای انجمن دوستداران محیط زیست استان، اظهار داشت: رسانه و مسؤولان باید برای ایجاد فرهنگ خدمت به طبیعت همت کنند تا زمین که امانتی الهی در دست بشریت است، بیشتر از این مورد ظلم و تخریب واقع نشود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید «تحفّظوا من الأرض فإنّها أمّکم و إنّه لیس من أحد عامل علیها خیرا أو شرّا إلّا و هی مخبره به» و تأکید می‌کند حرمت زمین را نگاه دارید که به‌منزله مادر شماست و هر که روی زمین کار بد یا خوبی کند، از آن خبر می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: حفاظت از گیاهان و درختان و مدیریت زباله‌ها دو مقوله‌ای است که از لحاظ اقتصادی می‌تواند برای بشر مفید باشد و اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای این دو مقوله صورت نگیرد، در آینده با پیامدهای زیست‌محیطی بسیار بد و منفی رو به رو خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حفاظت از محیط‌زیست هزینه‌بر نیست بلکه اقتصادآور است و تنها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و اگر این فرهنگ در جامعه تبیین شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی تأکید کرد: آب‌ها و پساب‌ها باید مدیریت شوند؛ چرا که هردوی این‌ها سرمایه‌اند و اگر از بین بروند جز خسران چیز دیگری در برندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ما در کشورمان چیزی کم نداریم بلکه باید مدیریت‌ها اصلاح شود تا معضلات و مشکلات از بین بروند.

وی ادامه داد: در کشور ما تنوع آب و هوایی فرصت بسیار مناسبی است؛ به همین دلیل باید از این فرصت خدادادی استفاده کنیم و سعی در آبادانی این سرزمین داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از مسؤولان مرتبط با محیط زیست استان خواست برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهرها و روستا دست‌به‌دست هم داده و برای از بین بردن مشکلاتی چون زباله‌ها و پساب‌ها به‌صورت اساسی چاره‌اندیشی کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات