۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۲۱۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه؛

مسؤولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام شفیعی گفت: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت و جدیت این موضوع دارد؛ بنابراین مسؤولان هم باید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام حسین شفیعی نماینده طلاب و فضلای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بابیان اینکه برای خروج از رکود اقتصادی بایستی مطالبات رهبری اجرایی شود، گفت: تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت و جدیت این موضوع دارد؛ بنابراین مسؤولان هم باید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مساله قناعت یک مساله مهم و سفارش شده از سوی اسلام است، تصریح کرد: قناعت یک مساله ای است که در رونق اقتصادی مؤثر است و خیلی از بزرگان به دوری از ریخت‌وپاش، اسراف و اشرافی گری سفارش می‌کردند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: شاعران هم به مساله قناعت توجه کردند و در رابطه با این مساله مهم اشعاری را هم سروده‌اند، بنابراین اگر انسان نسبت به این مساله مهم بی‌توجه باشد یعنی قناعت نکند و طمع بورزد، مجبور است جلوی هرکسی کرنش کند.

حجت‌الاسلام شفیعی در ادامه به مساله انتخابات پرداخت و اظهار داشت: انتخابات یک واجب عینی بود که مردم با حضور پرشور خود در آن دست طمع دشمنان را از کشور کوتاه کردند و نشان دادند همیشه پشت این انقلاب خواهند ماند. 

نماینده طلاب و فضلای فریدون‌شهر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اهمیت سیاست خارجی از نگاه اسلام پرداخت و گفت:  پیغمبر اکرم(ص) فرمودند یکی از ویژگی‌های من«نصرت بالرعب » بود، یعنی من با ترسی که خدا از من به دل دشمن می‌انداخت یاری شدم، در واقع پیامبر(ص) نیروهای زیادی نداشت ولی خداترسی که از او در دل دشمنان می‌انداخت، همان باعث پیروزی ایشان می‌شد؛ از این رو این شیوه پیامبر باید در سیاست خارجی لحاظ شود تا کشور به پیشرفت های بیشتر دسب یابد.

عضو مجمع نمایندگان افزود: امروز اگر ما پیغمبر گونه شویم یعنی دستورات پیغمبر اکرم(ص) را عمل کنیم و مساله تقوی را مدنظر قرار بدهیم و به اسلام و قرآن خودمان را بیشتر نزدیک کنیم، خداوند نیز ترسی از ما در دل دشمن می‌افکند که همان باعث یاری ما می‌شود./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات