۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۰۳۰۶۵
نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی:

امام خمینی به عنوان مرجعی دینی در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاد

حجت الاسلام ابوترابی فرد امام خمینی(ره) را نماد ایمان به خداوند توصیف کرد و گفت: همه اهداف امام برای خدا بود و در مقام یک مرجع دینی در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید محمدحسین ابوترابی فرد، نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در جمع مردم زنجان در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهر، به مناسبت سالروز عروج بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، گفت: خداوند متعال در تشبیه زیبایی به توصیف کلمه طیبه و خبیثه پرداخته است.

وی در ادامه با اشاره به توضیح و تبیین بیشتر این تمثیلات قرآنی، افزود: خداوند متعال کلمه طیبه را با شجره طیبه مقایسه کرده و مراد از این کلمه انسان تربیت شده در مدرسه دین، که آراسته به ایمان و عمل صالح است، می باشد و همچنین نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های دین، کلمه طیبه است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دوره نهم در ادامه خاطرنشان کرد: هر کلمه ای از منظر ارتباط با ذات اقدس حق کلمه طیبه است اما این کلمات از نظر جایگاه و رابطه با ذات حضرت حق همسان نیستند و برخی کلمات گوی سبقت را ربوده اند.

وی در ادامه امام خمینی(ره) را نیز وارد این توصیفات و تصریح کرد: امام بزرگوار نمونه ای از کلمات الهی است که در سایه آراستگی به ارزش های متعالی دین و ارتباط با اولیای حق، کلمه طیبه محسوب می شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با تشبیه انسان طیبه به درخت مستحکم و ریشه دار، بیان داشت: انسان طیبه نیز همانند درخت طیبه استوار بر پای خویش ایستاده و آن چنان مستحکم در برابر حوادث، هوا و هوس ها و تطمیع ها قد علم کرده که اگر کوه ها لرزید، کمترین تزلزلی در او پیدا نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به اراده پولادین امام خمینی(ره)، تأکید کرد: امام با اراده ای استوار در مقام تعلیم و تربیت و بندگی خداوند متعال و در مقام فقیه برجسته و عارف بلندمرتبه و حکیم بوده و با همان اراده و عزم در راه فهم دین و آراسته شدن به آموزه های دینی گام برداشته است.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه امام را نماد ایمان به خداوند توصیف کرد و گفت: همه اهداف امام برای خدا بود و در مقام یک مرجع دینی در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاده و به نماد ایمان به خداوند متعال تبدیل شده و با تکیه بر قدرت خداوند و با عزم و اراده پولادین و خلل ناپذیر در برابر طاغوت و قدرت های شیطانی به پا خواست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه به پیام امام (ره) به حجاج بیت الله الحرام، افزود: در پیام امام برای حجاج خانه خدا فرمودند که اگر ابرقدرت ها در برابر دین ما بایستند در برابر همه دنیای آنها می ایستیم که این قدرت، برگرفته از اصل و اساس توحیدی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش اساسی انسان های مؤمن در ایجاد امنیت در جامعه و کشور، یادآور شد: با عمل انسان های مؤمن امروز نفس می کشیم و امنیت و اقتدار سیاسی کشور نیز محصول عمل صالح شهدای عالی قدر است؛ یعنی اگر امروز با قدرت با جهان سخن می گویم محصول عمل صالح انسان های مؤمن است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به عدم ثبات فکری افراد بی ریشه و هویت، خاطرنشان کرد: افراد بی ریشه با هر باد و  هوایی که وزیده می شود مسیر و حرکت خود را تعیین کرده و تغییر می دهند.

وی با اشاره به اینکه عربده کشی آمریکا و ترامپ مسیر راه ما را تعیین نکرده بلکه ایمان مسیر ما را تعیین می کند،افزود: اگر بنا شد تطمیع و تحریم ها مسیر حرکت را تعیین کند، باید هر روز به سمتی حرکت کرد.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دو رکن مهم جمهوریت و اسلامیت در ایران، اظهار داشت:  در کنار کلمه طیبه امام، کلمه طیبه جمهوری اسلامی شکل گرفت که دارای اصل و فرعی بوده و محصولی تولید می کند؛ از این رو جمهوریت و اسلامیت دو رکن کلیدی کلمه طیبه جمهوری اسلامی است که اسلامیت نظام با حضور ولی فقیه شجاع، عادل، تسلیم در برابر خداوند، متواضع در برابر مردم و ایستاده در برابر طاغوت های جهانی معنا می شود.

وی ایران اسلامی فعلی را از یک دولت اسلامی اصیل دور دانست و بیان داشت: امروز با دولت اسلامی فاصله داریم، چرا که دولت اسلامی آنگاه است که در همه ارکان و رده های مدیریت کشور، انسان های آراسته به علم، عدالت، تقوا و صالح تکیه بزنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان با تفسیر کلمه جمهوریت در نظام اسلامی، گفت: جمهوریت یعنی نظام جمهوری اسلامی بر آراء و اراده ملت بزرگ ایران تکیه زده و مردم سالاری جوشیده از متن دین بر کشور حاکم است. /949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات