۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۲۹۶۲

کابینه‌‌ای نیازمند بهداشت اخلاق

خبرنگار در نگاه مردم چشم بینای جامعه است برای انتقال مشکلات جامعه، اما در نگاه برخی اعضای کابینه دولت مترادف با «مزدور» است.
وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درماه های اخیر شاهد برخوردهایی بوده ایم از جانب افرادی که مدعی اعتدال اند و خود را مبادی آداب اجتماعی نشان می دهند اما زمانی که عرصه سؤال از عملکردها می شود؛ این ادب جای خود را به برخوردی زننده و استفاده از الفاظی که در شأن یک شهروند عادی نیست چه برسد به مسؤول نظام اسلامی آن هم در دولت مدعی اعتدال و اخلاق!!!  می دهد و در این بین ظاهراً دیواری به کوتاهی خبرنگاران یافت نمی شود تا میکروفون و ضبط خبرنگاری آنها از این دیوار به پایین پرت شود و خنده تلخی بر لبان آنها نقش ببندد؛ خنده ای که واگویه درد دلی نهفته در سینه هاست.

خبرنگار در نگاه مردم چشم بینای جامعه است برای انتقال مشکلات جامعه، اما در نگاه برخی اعضای کابینه دولت مترادف با «مزدور» است که حق هیچ سؤالی ندارد و اگر سؤالی بپرسد گناهی نابخشودنی مرتکب شده و «مزدوری» است در خدمت اجانب سیاسی!!

وزیری که او را به عنوان یکی از چهره های اخلاقی دولت می شناسند و او نیز سعی دارد خود را پایبند به اعتدال و اخلاقیات نشان دهد؛ ناگهان رگ افراطش باد می کند و پای بر اخلاق و وجدان می گذارد و بدترین الفاظ را در توصیف خبرنگارانی به کار می برد که بی پیرایه ترین قشرند و مظلوم ترین آنها.

ظاهراً اعتدال در نگاه دولتمردان تا آنجا نمود دارد که کسی از مسؤولان سؤالی درباره عملکردشان نپرسد و خوابشان را آشفته نسازد؛ اما امان از روزی که خبرنگاری بخواهد چرت شبانه روزی آقایان مدعی کارآمدی و اخلاق را پاره کند و آن زمان است که آزادی بیان و اندیشه جای خود را به برخوردهای سرهنگی!! می دهد و حتی با خبرنگار زن نیز برخورد فیزیکی می شود.

آری! این است نماد اعتدالی که به دیگران برچسب افراط می زند و هرگاه کاری به مذاقش خوش نیامد؛ افراط را به حد نهایت می رساند و چه بگویم که واژه ها در توصیف این برخورد سخیف، خجلت زده می شوند!!

دکتر قاضی زاده هاشمی که خود وزیر بهداشت است و سعی در سالم سازی جامعه از آسیب های روانی دارد؛ بی محابا حریم حفظ حرمت ها را می شکند و چه بسیار بجاست اگر بگوییم«این کابینه نیازمند بهداشت اخلاق است» اما نه از نوع اخلاق مدعیان اخلاق مداری!

اما چیزی که فراتر از توهین به خبرنگاران به چشم می خورد این است که آن چیزی که بازهم بر زمین می ماند سؤالات بی‌پاسخی است که مطالبه مردم است؛ مردمی که رأی داده اند تا اعتدال ببینند و نه توهین و برخورد با خبرنگارانی که با قلم و دوربین خود حق مردم را مطالبه می کنند.

در حالی که از قدیم الایام برگزاری درس اخلاق حتی در بین بازاریان متدین و متعهد نیز مرسوم بوده و مؤمنین سعی کرده اند تا با استفاده از اساتید اخلاق و بهره گیری و تلمذ در پای درس معنویت و اخلاق الهی آنها، رذایل اخلاقی وجودی خود را از بین برده و آنها را با فضائل اخلاقی جایگزین کنند، کابینه دولت تدبیر و اعتدال نیز بیش از هر ززمانی نیازمند تلمذ در پای درس اساتید اخلاق است و شاید برگزاری درس اخلاق برای این کابینه بتواند مشکلات عدیده ای که در این کابینه در پیش گرفتن در بی اخلاقی و توهین به خبرنگاران اپیدمی شده را مرتفع کند./872/پ۲۰۰/س

ارسال نظرات