۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۸۸۸
امام جمعه بابل:

بیداری اسلامی نتیجه تفکر و مکتب امام راحل است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بیداری اسلامی را دستاورد مکتب امام راحل دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی با ایجاد حکومتی بر پایه مبانی دینی پرچمدار ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و حمایت از مستضعفان در جهان است.
مراسم سالگرد امام خمینی مراسم سالگرد امام خمینی مراسم سالگرد امام خمینی امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی در درزی کتی بابل، گفت: امام راحل بنیان گذار مکتبی الهی در قرن معاصر شد که در مقابل مکاتب مادی عصر معاصر قدعلم کرده است و امروز به عنوان بت شکن قرن از آن فقید یاد می شود.

وی افزود: امام راحل احیا کننده اسلام ناب محمدی در این قرن است که پایه های استبداد را لرزاند و امید را در دل مستضعفان جهان پدید آورد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که امروز در سطح جهان ایران با نام امام خمینی شناخته می شود، تصریح کرد: عظمت امروز ما در سطح جهان مرهون تلاش ها و هدایت های پیامبرگونه امام راحل است و از یک حکومت دست نشانده و وابسته قدرتی ساخت که در معادلات جهانی روی آن حساب ویژه ای باز می شود.

وی ادامه داد: امروز به اعتراف قدرت های جهانی ملت ایران یک ملت اثر گذار در سطح جهان محسوب می شود و باید مولفه های قدرت خود را قدر بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر مطالعه مجدد وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل، خاطرنشان کرد: باید وضعیت کنونی جامعه و نگاه های خود را با خط حقیقی امام راحل مورد بازبینی قرار بدهیم و جامعه باید برای حفظ این نظام الهی نسبت به انحراف از مبانی انقلاب و خط اصیل آن یعنی گفتمان امام راحل واکنش نشان بدهد.

وی افزود: هر چه زمان می گذرد یاد و خاطره امام راحل بیشتر در میان مردم زنده می شود و به ویژه نسل جوان به دنبال شناخت بیشتر و کامل تر از ویژگی های شخصیتی امام خمینی است.

امام جمعه بابل مهمترین دستاورد امام خمینی را تحقق آرزوی پیامبران و امامان معصوم برای تشکیل حکومت دینی بیان کرد و گفت: امام با بنیان گذاشتن حکومتی دینی و پیوند زدن دین با سیاسی و ظهور اسلام سیاسی در قالب یک حکومت آرزوهای بزرگ اولیای الهی را محقق کرد.

وی به نقش اثرگذار مردم در اندیشه امام خمینی پرداخت و تاکید کرد: امام راحل اعتقاد عجیبی به نقش مردم داشت و مردم را باطل السحر فتنه گران داخلی و توطئه های خارجی می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ولایت فقیه را یک نعمت بزرگ و بی نظیر برای ایجاد وحدت و هدایت گر بی نظیر در طوفان حوادث دانست و اظهار داشت: به واسطه ولایت فقیه انسجام در جامعه ما حفظ شد و بین دل ها مودت و محبت با محوریت ولایت فقیه صورت گرفت و خطرهای بزرگی را از سر جامعه ما برداشت.

وی به اثر امام خمینی در ابعاد منطقه ای و جهانی پرداخت و تصریح کرد: بیداری اسلامی نتیجه تفکر و مکتب امام راحل است که به شدت منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است و رژیم های استکباری منطقه به ویژه رژیم اشغالگر قدس و شجره خبیثه آل سعود حضور تفکر و مکتب امام خمینی را بزرگترین خطر برای ماهیت خود می دانند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) به اعتقاد امام راحل به نقش مردم در قدت بخشیدن به نظام اسلامی و استمرار آن پرداخت و افزود: امام راحل مردم را مهمترین عنصر تعیین کننده در جامعه می دانست و حضور مردم را باطل السحر فتنه و توطئه ها عنوان می کرد.

وی انتخاب شایسته مقام معظم رهبری را التیام بخش رحلت امام خمینی دانست و گفت: خداوند متعال با عنایت خاصه خود و انتخاب مقام معظم رهبری قلب سوخته و دردمند ملت ایران را در فراغ امام راحل التیام بخشید.

امام جمعه بابل ضمن اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی با هدایت های مدبرانه امام خامنه ای توانست قدرتمندتر از گذشته در جهان معاصر بدرخشد، تصریح کرد: روح امام خمینی را در مجموعه امام خامنه ای می بینیم و رهبری کم نظیر ایشان توانست جای خالی امام راحل را برای امت ما پر کند./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات