۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۰۲۸۴۷
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

بی بصیرتی برخی خواص نشان از بی تقوایی است

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر کسانی در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنند و گاها از جایگاه های بالایی هم برخوردارند اما رفتار و سخنانشان بر علیه نظام اسلامی است که نشان می دهد این افراد تقوا، قدرت تشخیص و بصیرت ندارند.
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی در مراسم جمع خوانی جزء هشتم قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره)، اظهار کرد: روزه داری ماه رمضان واجب است تا انسان به تقوا برسد چراکه تقوا با عمل و توجه به معارف دینی حاصل می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تقوا را مراقبت و احتیاط کردن معنی کرد و گفت: انسان هر اندازه در زندگی متقی باشد و از اعمال و رفتار خود مراقبت کند به همان اندازه از گناه و معصیت دور می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تقوای فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی، خاطرنشان کرد: باز شدن گره های زندگی، روزی بدون حساب و کتاب و قدرت بصیرت از جمله کارکردهای تقوا است.

وی گفت: خداوند به افراد متقی در بالاترین درجه قدرت بصیرت می بخشد تا حق را از باطل و دشمن را از دوست تشخیص دهند.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: در حال حاضر کسانی در دولت اسلامی زندگی می کنند و گاها از جایگاه های بالایی هم برخوردارند اما رفتار و سخنانشان بر علیه نظام اسلامی است که نشان می دهد این افراد تقوا، قدرت تشخیص و بصیرت ندارند.

وی تصریح کرد: این عده بی بصیرت به جای اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب را مورد تجزیه تحلیل قرار داده و در مسیر رهنمودهای رهبری حرکت کنند دنباله رو کسانی هستند که تابع غرب و آمریکا است.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به 14 خرداد و تسلیت سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل انقلاب را به وجود آورده است که شکرگزاری در برابر نعمت انقلاب نشان از بصیرت الهی به پشتوانه تقوا است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم انس بیشتر با قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قرآن سفره پرنعمت الهی است که در ماه مبارک رمضان نازل شده و به این ماه عظمت بخشیده است.

حجت الاسلام محمدی معارف قرآن را غذای سفره میهمانی خداوند دانست و افزود: هر اندازه در این ماه از معارف قرآنی بهره مند شویم به همان اندازه توانسته ایم از سفره میهمانی خداوند متنعم شویم.

وی گفت: برای بهره مندی از معارف قرآنی باید از سلامت روحی و روانی برخوردار باشیم که لازمه آن در محضر قرآن بودن به همراه توبه است.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی عمل به دستورات دین و قرآن را در به دست آوردن سلامت روح و روان مؤثر خواند و خاطرنشان کرد: کسانی که با عمل به معارف دینی و قرآنی در مسیر کمال و سعادت حرکت کنند می توانند به طور کامل از فیوضات این ماه پر خیر و برکت بهره مند شوند.

مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز عصر با تلاوت یک جزء قرآن کریم از سوی قاریان بین المللی و ممتاز آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

این مراسم قرآنی به همت مؤسسه علوم قرآنی یاسین برگزار و به صورت مستقیم و زنده از سیمای مرکز آذربایجان غربی پخش می شود./936/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات