۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۰۲۷۳۴
آیت‌الله نوری همدانی:

نخواهیم گذاشت برخی مانع اجرایی شدن آرمان های امام راحل شوند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، عمل به آرمان ها و اهداف امام راحل را بسیار مهم برشمرد و اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد که برخی مانع اجرایی شدن آرمان های امام راحل در داخل کشور شوند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار شماری از اعضای ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، ایشان را شخصیتی ممتاز و بی بدیل عصر حاضر دانست و گفت: هنوز این بزرگوار برای جهان شناخته نشده است، شخصیتی که به معنای واقعی توانست هیبت و ابهت دروغین مستکبران را بشکند و آنها را به انزوا بکشاند و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم بیاورد.

امروز عده ای با گزینشی کردن مطالب امام مقصود آن بزرگوار را پنهان می کنند

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: آنچه انسان را متاثر می کند ظلمي است که امروز عده ای در داخل نیز به امام  می کنند و با گزینشی کردن مطالب ایشان مقصود آن بزرگوار را پنهان می کنند.

وی تاکید کرد: همیشه در ملاقات ها اصرار بر این دارم که سه کتاب باید به عنوان کتاب بالینی ما انتخاب شود و در اختیار جوانان قرار بگیرد و آن سه کتاب،  صحیفه امام و دفتر تبيان و وصیت نامه امام است تا همه با آن فکر و اندیشه آشنا باشند، عمق شخصیت امام بزرگوار در این کتاب‌ها معلوم است که این انسان بزرگ در درجه اول یک فقیه بزرگ است، یک فقیه سیاستمدار است و یک انسان الهی است.

مگرمی شود از امام حرف زد ولی سیره امام را نادیده گرفت؟

حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام باید این سه کتاب مهم را به طور گسترده منتشر کند و در اختيار علاقه مندان بگذارد و مراکز آموزشی نیز باید از این سه کتاب به عنوان متون درسی استفاده کنند، زیرا در جای جای این سخنان حرف از استکبار ستیزی است، حرف از دفاع مظلوم است، حرف از مبارزه و جهاد است و حرف از فرهنگ ایثار و شهادت بیان شده است.

 وی ادامه داد: امروز عده ای می گویند از امام حرف بزنیم؛ اما مرگ بر آمریکا نگويم مگر می شود از امام حرف زد ولی سیره امام را نادیده گرفت امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است. امام فرمود آمریکا جنایتکار است. امام آموخت اسرائیل باید محو شود. امام فرمود وظیفه ما دفاع از مظلوم است. امام فرمود فرهنگ ایثار و شهادت باید باقی بماند.

گلایه از بی توجهی رسانه ملی به انتقاد مراجع تقلید به سند 2030

این مرجع تقلید یادآور شد: مگر می شود از امام گفت؛ ولی آرمان امام را نادیده گرفت غصه امروز این است که یونسکو سند 2030 را بدهد با هر عنوانی در این کشور جمهوری اسلامی امضا شود و کسی هم پاسخگو نباشد و عده ای هم توجیه کنند و منتقدان را بی اطلاع بدانند. متاسفانه صداو سیما هم اعتراض مراجع و علما را توجه نمی کند.

مراجع تقلید اجازه اجرایی شدن هیچ قانون خلاف شرع را نخواهند داد

وی افزود:  البته بنده بارها گفتم و بعضی از علما و مراجع بزرگوار هم تاکید کردند که باید تکلیف این موضوع مشخص شود و به هيچ وجه نخواهیم گذاشت چیزی در این مملکت اجرایی شود که خلاف شرع و اسلام و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام باشد ما از امام آموختیم که حقایق را بدانیم و از حق دفاع کنیم.

این انقلاب با عنایت خداوند و همت امام و رهبری حفظ شده است

این مدرس برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه حضور مردم در برنامه های بزرگداشت امام راحل و شهدای پانزده خرداد را بسيار ضروری دانست و تصریح کرد: این انقلاب با عنایت خداوند متعال و همت مردم بزرگوار و رهبری رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای تا به امروز با قوت حفظ شد و در آینده نیز با وحدت و انسجام مسوولان زحمت کش نظام و حمایت مردم و رهبری آیت الله خامنه ای تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه ادامه پیدا خواهد کرد./917/ 102/ص

 

ارسال نظرات