۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۶۴۳
حجت الاسلام صالح آبادی:

تکیه برتوان داخلی راه حل مشکلات اقتصادی است

نماینده طلاب سبزوار در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، تکیه برتوان داخلی را راه حل مشکلات اقتصادی دانست و از مسؤولان خواست تا این شیوه را به خوبی دنبال کنند.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام علی‌اصغر صالح‌آبادی، نماینده طلاب سبزوار در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اجرای شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:  تنها راه‌حل مشکل اقتصادی کشور ما تکیه بر توان داخلی است.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های اقتصادی کشور باید بر این مبنا پایه‌ریزی شود یعنی از توان داخلی و امکاناتی که در کشور موجود است مثل امکانات صنعتی کشاورزی و مهم‌تر از همه آن‌ها علمی و نیروی انسانی موجود و از مدیریت داخلی بهترین بهره برده شود در این صورت است که می‌توان درواقع در مقابل همه تهدیدهای دشمنان و تحریم‌ها مقاومت کرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان به خاطر آسودگی و در واقع راحت طلبی تمایل دارند که بیشتر در ضمن قراردادهایی با کشورهای دیگر بحث واردات را پیش ببرند تا بازار به نحوی تأمین بشود که اعتراضات ظاهری وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام صالح‌آبادی اضافه کرد: به همین دلیل با فشارهایی هم که در توافقاتی که با کشورهای خارجی خصوصاً کشورهای غربی دارند تحت‌فشار قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند یکسری تعهدات را برای واردات بپذیرند این‌ها باعث می‌شود که اعتماد به نیروی و توان داخلی، صنعت و  کشاورزی داخلی کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه واردات بایستی تا حد ضروریات کاهش داده شود، گفت: اگر تمام توان اقتصادی برای تولید اجناس در درون کشور گذشته شود قطعاً تولید رونق پیدا می‌کند و شغل برای جوانان فراوان می‌شود.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار افزود: می‌توان این‌چنین قراردادهای واردات را به‌شرط این‌که همراه باشد با به‌کارگیری نیروی داخلی و انتقال فنّاوری آن هم در موارد اضطراری ضمیمه کرد، یعنی مسؤولان فکرشان این باشد که از توان و نیروی داخلی، صنعت، علم و فن داخلی بهره بگیرند، در این صورت کار سریع‌تر پیش می‌رود و تولید داخلی و اشتغال نیز پیشرفت خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام صالح‌آبادی اظهار داشت: همزمان با این عمل می‌توان از دیپلماسی هم بهره برد، درواقع این به معنای نفی دیپلماسی، نفی ارتباط با جهان خارج نیست؛ بلکه آن‌ها را هم باید در خدمت تولید ملی و در خدمت اشتغال ملی و جوانان کشور در نظر گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ خودش زمینه‌ساز رشد تولید و اشتغال خواهد بود به‌شرط این‌که آن شرایطی که مدنظر ایشان است به‌صورت کامل پیاده و اجرا شوند./875/ 302/ص

 

ارسال نظرات