۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۰۲۴۵۸
امام جمعه بابل:

تبیین فرهنگ نماز ضرورتی مهم برای فرهنگ دینی جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی لزوم کار ستادی برای حوزه نماز را در جامعه مهم بیان کرد و گفت: خانواده ها و مجموعه دستگاه آموزشی کشور باید تبیین فرهنگ نماز را به عنوان اولویت نخست فرهنگی به صورت جدی پیگیری کنند.
همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز همایش خادمان فرهنگ نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در جمع خادمان فرهنگی و اعضای بنیاد یاوران نماز در مصلای جمعه بابل با اشاره به جایگاه نماز و اهمیت آن در فرهنگ اسلامی، گفت: نماز مهمترین صورت عبودیت و بندگی است و ترویج فرهنگ نماز و اشاعه آن یک ضرورت جدی محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه در جامعه امروز آنچنان که باید به فرهنگ نماز توجه نمی شود و باید توجه آحاد جامعه را به فرهنگ نماز در جامعه جلب کرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل لزوم کار ستادی برای حوزه نماز را در جامعه مهم بیان و خاطرنشان کرد: برخی کار ستادی برای فرهنگ نماز را ضروری نمی دانند اما برخلاف دیدگاه این افراد پیامبر گرامی اسلام(ص) از بدو تاسیس حکومت اسلامی کار ستادی قوی را با ساخت مکانی برای اقامه نماز، تعیین موذن و مرتب ساختن صف های نمازگزاران انجام داد.

وی ادامه داد: نماز عالی ترین مساله ای است که بر آحاد جامعه اثر می گذارد و موجب ایمنی جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با آرزوی شفای عاجل و توفیق برای حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با ایجاد ستاد اقامه نماز در کشور، گفت: فعالیت در حوزه نماز  بالاترین و بهترین کار در حوزه امور خیریه است زیرا نماز افضل اعمال محسوب می شود.

وی افزود: ارزش هر کار به مقصد و مقصود آن است و از این جهت خیران حوزه نماز بر دیگر خیران برتری دارند زیرا آن ها برای بهترین عمل از جانب پروردگار متعال تلاش می کنند.

امام جمعه بابل قدرشناسی و شکر به درگاه پروردگار برای فعالیت در حوزه نماز را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: افراد در قیامت هر یک با ویژگی خاصی از اعمال مورد توجه خود محشور می شوند و اهل نماز با چهره ای نورانی و ویژه در قیامت در میان دیگر افراد حاضر هستند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت اهل نماز، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) در دعای ظهر عاشورا برای یکی از اصحاب خود قرار گفتن در زمره نمازگزاران را طلب کرد که این نشان دهنده جایگاه رفیع اهل نماز در میان دیگر اعمال است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تقدیر از فعالیت های گسترده بنیاد یاوران نماز در سال های اخیر به ویژه در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ نماز، گفت: فعالیت چشمگیر بنیاد یاوران نماز بابل دستاوردهای خوبی را در پی داشته است و باید همکاری ها و مساعدت ها در این زمینه بیشتر از گذشته شود.

وی ادامه داد: دور شدن از معنویات و به ویژه فرهنگ نماز برای جامعه خسارت زیادی را به لحاظ معنوی ایجاد می کند و خانواده ها و آموزش و پرورش باید تبیین این فرهنگ را به عنوان اولویت نخست به صورت جدی پیگیری کنند.

گفتنی است پس از اقامه نمازجماعت مغرب و عشا به امامت امام جمعه بابل به صورت عمومی از شرکت کنندگان پذیرایی افطار به عمل آمد./۲۰۲/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات