۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۰۲۲۲۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

قرآن بهار دل‏ها و ماه رمضان بهار قرآن است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه قرآن بهار دل‏ها و ماه رمضان، بهار قرآن است، گفت: برکات بی شمار ماه رمضان در رابطه با قرآن کریم است که روح رمضان است.
حجت الاسلام حاجی زاده، اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه رمضان بهار قرآن و فرصت انس با کتاب الهی است، اظهار داشت: در این ماه قرائت هر آیه از قرآن برابر با ختم کل قرآن ثواب دارد که در حقیقی تشویق به انس با این کتاب شریف است.

وی با تأکید بر انس با مفاهیم عالی این کتاب شریف در کنار روخوانی آن، گفت: قرآن کتاب سعادت بخش بشر و حاوی مفاهیم جامع برای ابعاد مختلف زندگانی انسان‌ها است که در درون آن نهفته است، برنامه‌های اعتقادی، رفتاری و اخلاقی جامعی که با فطرت بشری مطابق است در آن آمده است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به آموزه‌های این کتاب شریف در رابطه با چگونه زیستن انسان و به عبارت دیگر سبک زندگی اسلامی وارد شده است، افزود: سعادت انسان در انس با قرآن کریم و مفاهیم عالی آن است که باید بدانیم و به آن مفاهیم عمل کنیم.

وی رمضان را فرصت مناسبی برای آشنایی و عمل به قرآن کریم دانست و گفت: هر چه از قرآن کریم دور باشیم از زندگی واقعی دور خواهیم افتاد و از علل و عوامل عقب افتادگی جامعه اسلامی نیز همین دوری از این کتاب آسمانی و آموزه های سعادت بخش آن است.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه قرآن، روح ماه رمضان است و ارزش و عظمت آن را چند برابر كرده است، ادامه داد: قرآن، قلب ماه رمضان است چرا كه بدون اين قلب جوهره حقيقت در رگ‏هاي حيات معنوي روزه داران به جريان نمي‏افتد، قرآن بهار دل‏ها، و ماه رمضان، بهار قرآن است.

 وی با اشاره به روایتی از امیر المؤمنین(ع) که می فرماید؛ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَاِنَّهُ رَبيعُ الْقُلوبِ؛ در قرآن بينديشيد كه بهار قلب‏ها است، ابراز داشت: بنابراین قرآن بهار قلب انسان و رمضان بهار قرآن کریم است که امام باقر(ع) نیز به آن اشاره کرده است؛ لِكُلِّ شي‏ءٍ رَبيعٌ و رَبيعُ القُرآنِ شَهرُ رَمَضان؛ براي هر چيز بهاري است، و بهار قرآن ماه رمضان است.

امام جمعه اهر با بیان اینکه بخش اعظم برکات ماه رمضان در رابطه با قرآن کریم است، افزود: در این ماه لازم است با انس با این کتاب شریف دانه های دستورات سعادت بخش قرآن را در دل‌ها بکاریم تا رشد کرده و سرانجام به میوه های قرآنی دست پیدا کنیم و قلبمان را نورانیت بخشیم./854/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات