۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۰۲۰۶۴
در راستای ترویج سنت حسنه افطاری های ساده صورت می گیرد؛

احسان افطاری ساده در ۵ امامزاده استان زنجان به روزه داران

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به برنامه افطاری در امامزاده ها در راستای ترویج سنت حسنه افطاری های ساده، گفت: در ۵ امامزاده استان زنجان افطاری ساده به روزه داران ارائه می شود.
افطاری ساده

حجت‌­الاسلام فخرالدین خدابنده‌­لو، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش برنامه های این اداره کل، اظهار داشت: بیش از 300 برنامه در استان زنجان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ضیافت الهی در 30 امامزاده استان، گفت: اجرای برنامه­‌های نماز جماعت، سخنرانی و بیان احکام از برنامه‌­های ضیافت الهی است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حضور مبلغان در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: حضور 10 مبلغ از استان قم در مناطق محروم روستایی و حضور مبلغان زنجانی در مناطق مختلف استان از مهم ترین برنامه­‌های تبلیغی این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام خدابنده لو در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه­‌های جزءخوانی قرآن کریم در استان و جا افتادن این فرهنگ خوب، خاطرنشان کرد: افزون بر مساجد حسینیه ­اعظم، زینبیه اعظم و بقعه متبرکه قیدارالنبی(ع) زنجان، در 12 امامزاده استان نیز برنامه جزءخوانی قرآن کریم برگزار می‌­شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم در این ماه، افزود: محافل انس با قرآن و کلاس­‌های آموزش قرآن کریم اعم از روخوانی و روانخوانی، حفظ، تجوید و تفسیر نیز در سطح استان و در مناطق مختلف برگزار می‌­شود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به وقوع مراسم ولادت امام حسن(ع) و وفات حضرت خدیجه(س)، افزود: مراسم سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 30 امامزاده و مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «مادر امت» در 15 امامزاده استان برنامه برگزار شده و همچنین ویژه مراسم شب‌های قدر در تمام امامزاده­‌های استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خدابنده لو با اشاره به برنامه افطاری در امامزاده­‌ها در راستای ترویج سنت حسنه افطاری های ساده، گفت: در 5 امامزاده استان زنجان افطاری ساده به روزه داران ارائه می شود./949/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات