۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۹۸۱
آيت الله ایمانی مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از توانایی جوانان در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توانایی جوانان در اجرای امور فرهنگی، گفت: این جوانان تحت نظر امام‌جمعه، بسیج و مانند آن هدایت‌شده و در مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند.
آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، بعدازظهر سه شنبه در دیدار جمعی از مردم محله گویم در مسجد حاج حسینی، گفت: از برکات فضای ماه رمضان توفیق سر زدن به مساجد شهر است که حاصل می‌شود، در این محله غفلت‌های فراوانی در زمینه عمران، فرهنگ و سایر مسائل صورت گرفته است و مشکلات ریشه‌ای وجود دارد، این غفلت‌های فراوان مشکلات و معضلات مردم را افزون ساخته است.

وی در ادامه افزود: اگر گویم جزء شیراز است باید شرایط شیراز را داشته باشد و اگر دِه است باید شرایط دهستان را داشته باشد و این‌که در حالت برزخ نگهش داشته باشند بدترین حالت است، مسؤولان باید جهادی عمل کنند و با کارهای اداری مشکلات حل نمی‌شود.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: زندگی یک جمعیت به این موضوع وابسته است و باید از این برزخ بیرون بیایند و این موضوع در دستور کار است و مسؤولان ارشد استان هم باید پاسخگو باشند و برای این کار باید زمان معین کنند.

وی ادامه داد: برای انتخابات، چه انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها، جوانانی را که ساعت‌ها در صف ایستاده‌اند تا رأی بدهند، مردمی که این‌گونه پای‌کار می‌آیند نباید برایشان ارزش قائل باشیم؟ مسؤولان باید قدردان و پاسخگوی این حضور و اظهار علاقه به نظام، رهبری، مملکت و کشور باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم در سرما، گرما و هر جایی که تشخیص بدهند باید در صحنه حضور پیدا کنند، حضور پیدا می‌کنند، در روز قدس با زبان روزه در راهپیمایی شرکت می‌کنند و به میدان می‌آیند، این‌ها ارزش است، از این‌رو باید پیگیر بشویم آنچه وظیفه مسؤولین است به‌ درستی انجام بشود.

وی ادامه داد: در مسائل فرهنگی کار به عهده خود مردم است و ما نمی‌توانیم همه کارها را بر عهده نیروی انتظامی یا دستگاه قضایی بگذاریم، من پیشنهاد می‌کنم جوان‌ها را سر کار بیاوریم و به جوان‌های مؤمن و متدین بها بدهیم.

امام‌جمعه شیراز اظهار کرد: جوانان ما می‌توانند خیلی کارایی داشته باشند، می‌توانند هیأت و گروه تشکیل بدهند، امر به‌ معروف و نهی از منکر کنند و کنترل اوضاع را در دست بگیرند.

آيت‌الله ایمانی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توانایی جوانان در اجرای امور فرهنگی، تصریح کرد: این جوانان تحت نظر امام‌ جمعه، بسیج و مانند آن هدایت‌شده و در مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند.

وی در پایان با اشاره به کارهای صورت گرفته از سوی بسیج سازندگی، گفت: بسیج سازندگی به جوانان جویای کار تسهیلاتی می‌دهد که بتوانند شغل ایجاد کنند، که سرمایه‌گذاری های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است./۹۱۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات