۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۹۵۲
امام جمعه بابل:

با متخلفان انتخابات به شدت و با جدیت برخورد شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان انتخابات، گفت: تخلف انتخابات هم موجب خدشه دار شدن وجهه نظام اسلامی و هم بی اعتمادی مردم می شود.
امام جمعه بابل در جمع معتکفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در دیدار فعالان انقلابی شهرستان بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات امسال، گفت: مردم ایران اسلامی مانند همیشه با حضور پرشور و با نشاط در انتخابات در حقیقت دفاع از نظام اسلامی را در عرصه مردم سالاری به اثبات رساندند.

وی افزود: تقدیر مقام معظم رهبری از حضور گسترده مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نشان داد که مردم به مشارکت و حضور خود در سرنوشت باور دارند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به موفق نشدن تعداد زیادی از مردم برای مشارکت در انتخابات، تاکید کرد: بر اساس آمار اعلام شده حدود 4 میلیون نفر از مرذم به رغم به دلیل اتمام ساعت رای گیری موفق به رای دادن نشدند.

وی با انتقاد از تخلف های در انتخابات امسال، اظهار داشت: دو انتخابات امسال پرتخلف ترین انتخابات بود و آن قدر تخلف گسترده بود که فریاد های زیادی را برانگیخت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تعداد بالای شکایات از انتخابات امسال، تصریح کرد: آنچه که اینجانب را در خصوص انتخابات نگران می کند، نهادینه شدن تخلف انتخابات و پذیرفتن آن به عنوان بخشی از انتخابات است.

وی ادامه داد: تخلف در انتخابات خیانتی بزرگ هم به عنوان حق الناس و هم در حق نظام اسلامی است.

امام جمعه بابل با اشاره به فروش علنی آرا و تبلیغات از سوی طرفداران کاندیداها در اطراف شعبه های اخذ رای، گفت: با این وضع موجود و عدم برخورد جدی با تخلف های گسترده انتخابات، باید در انتخابات بعدی شاهد باشیم که عده ای دم درب شعب اخذ رای اقدام به استقرار دکه خرید و فروش آرا کنند.

وی افزود: ما نگران از بی اعتمادی عمومی نسبت به انتخابات هستیم و باید مسؤولان متولی انتخابات و هم دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان انتخابات به ویژه دستگاه های دولتی و عمومی به صورت جدی ورود کند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اظهار تاسف از برخی موضع گیری های مسؤولان انتخابات، تاکید کرد: راحت رد شدن از تخلف های انتخابات نه تنها مشکل تخلف های گسترده را حل نمی کند بلکه موجب فراگیرتر شدن آن و خدشه دار کردن عزت نظام اسلامی می شود.

وی با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص انتخابات و دوقطبی سازی آرا، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که منتخب انتخابات ریاست جمهوری در کشور انتخابات امسال را تقابل میان اعتدال و خشونت می نامد که طرح این مساله یک موضوع خطرناک برای وحدت و امنیت کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به نگرانی بخش زیادی از جامعه درباره نابسامانی های گسترده در جامعه از جمله فقر، فساد و تبعیض، گفت: رییس جمهور منتخب دغدغه های مردم مانند فسادهای اقتصادی و حقوق های نجومی و مسائل معیشتی مردم را در چهار سال پیش رو مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: خانواده های شهدا و ایثارگران و آحاد مردم انقلابی نسبت به خدشه دار شدن ارزش های انقلاب از سوی برخی افراد و جریان ها ابراز نگرانی می کنند و باید دستگاه اجرایی کشور نسبت به رفع آن اقدام عاجل نماید./1313/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات