۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۱۷۰۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمه خرم آباد:

ماه رمضان فرصتی برای تهذیب نفس و تقویت بندگی است

مدیر مرسه علمیه فاطمیه خرم آباد ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی خواند و گفت: با بهره مندی از فرصتها باید تلاش کرد در جهت تهذیب نفس و تقویت بندگی گام برداشت.
ماه رمضان

سیده حکیمه صدری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت مبلغان خواهر و برادر در ماه مبارک رمضان بیان داشت: فعالیت آنان حول محور مباحث فقهی روزه داری است.

وی ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی خواند و افزود: در این ماه مبارک انسان از لحاظ روحی و جسمی خود را پرورش می دهد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد با اشاره به اینکه انسانها در این ماه مبارک هرچند که ثروتمند باشند، طعم گرسنگی و تشنگی را می چشند، خاطرنشان کرد: این تمرین نوعی یادآوری گرسنگی و تشنگی قیامت است.

وی به یاد فقرا و نیازمندان بودن را از دیگر ویژگیهای روزه داری عنوان کرد و گفت: تمرین بندگی و خودسازی در این ماه در تقویت روابط اجتماعی اثربخش است.

صدری با بیان اینکه تمرین صبر و بردباری یک خودسازی درونی و معنوی است، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان افراد با دور شدن از مادیات و تقویت معنویت در جهت خودسازی و تهذیب نفس تلاش می کند.

وی انس با قرآن از دیگر ویژگی های ماه مبارک رمضان خواند و گفت: این مهم موجب می شود آمادگی ورود به شبهای قدر را داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد خودسازی را لازمه بهره مندی از ماه مبارک رمضان خواند و خاطرنشان کرد: ایام ماه مبارک رمضان و شبهای قدر بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس است.

صدری بیان داشت: در این ماه پر برکت که ضیافت الله بوده و درهای بهشت به روی انسان باز است باید تلاش کرد با بهره مندی از فرصتها گذشته و فرصتهای از دست رفته را جبران کرد./303/9459/ب1

ارسال نظرات