۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۶۹۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تاکید بر ضرورت همکاری کانون های مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و تشریح فعالیت چشمگیر بنیاد برکت در استان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در نشست با مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان با اشاره به پراکندگی کانون های فرهنگی هنری در اقصی نقاط استان گفت: کانون های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امام جماعت، بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی و سالم سازی جامعه است.

وی، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و دبیرخانه کانون های مساجد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و خواستار استفاده ازظرفیت هنرمندان مسجدی در اصلاح ناهنجاری ها شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از آسیب های اجتماعی به عنوان خطری جدی نام برد و عنوان کرد: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات هاست.

احمدی منش با بیان اینکه در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و محلات، ادارات و نهادها تمرکز کرده ایم، یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی می نماید.

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون های مساجد اقدام به ارائه آموزش های لازم به جوانان نخبه کانون های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری ها و سلامت جامعه خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، بهره گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و  کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: کانون های مساجد می توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب های ازجمله طلاق در جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این آسیب، بحث آموزش پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده ها را جدی بگیرد.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز به وجود 970 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان اشاره و آمادگی این ظرفیت بزرگ برای کاهش آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر سالم سازی جامعه اعلام کرد.

برگزاری دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در هرمزگان

ناصر جعفرزاده مسؤول دارالقرآن الکریم هرمزگان گفت: به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و با مشارکت دارلقرآن کریم استان دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در دارالقرآن ستاد نیروی انتظامی استان برگزار شد.

مسؤول دارالقرآن الکریم هرمزگان تصریح کرد: دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کارکنان نیروی انتظامی با هدف شناسایی نیروهای مستعد و تعمیم روش های بدیع و انتقال مهارتهای تدریس یکپارچه و نظام یافته در دارالقرآن نیروی انتظامی برگزار شد.

جعفرزاده گفت: این دوره آموزشی با حضور ۴۰ نفر از قرآن آموزان در دارالقرآن این ستاد برگزارشد.

وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی موثر و غیرقابل انکار است، گفت: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام شد.

بنیاد برکت نهادی اثرگذار در راستای محرومیت‌زدایی در هرمزگان است

احمد مرادی نماینده‌ مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نهادی اثرگذار در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور، به‌ویژه در استان هرمزگان است.

وی افزود: بنیاد برکت در استان هرمزگان با مشارکت در 7 طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، ساخت 38 باب  مدرسه که از استانداردهای مناسب اماکن آموزشی و تجهیزات کمک آموزشی برخوردار است، احداث 5 مسجد، دو حوزه‌ علمیه، اجرای عملیات ساخت 700 باب مسکن محرومین و ده‌ها پروژه‌ زیربنایی و عمرانی، بهداشتی و درمانی، فعالیت چشم‌گیری در مناطق محروم این استان ایفا کرده است.

مرادی تصریح کرد: این در حالی است که بنیاد برکت اجرای طرح توسعه‌ پایدار جزیره‌ هرمز در چارچوب الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت را با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شامل اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و پرو‌ژه‌های زیربنایی، سلامت و حمایت از اقشار محروم در دست اقدام دارد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه بنیاد برکت نهادی نام‌آشنا در میان مردم مناطق محروم استان هرمزگان است و بسیاری از آنان از خدمات بنیاد برکت برخوردارند اما با توجه به این‌که در استان هرمزگان مناطق محروم بسیار زیاد است، انتظار می‌رود بنیاد برکت به این مناطق توجه بیش‌تری داشته باشد.

مرادی با اشاره به کارآفرینانی که در استان هرمزگان حضور دارند، عنوان داشت: اشتیاق این افراد برای تولید و اشتغال بسیار بالاست اما به دلیل عدم وجود سرمایه‌ی کافی برای این کارآفرینان، فعالیت چشم‌گیری انجام نمی‌شود.

وی در پایان با تأکید بر نقش بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در رفع محرومیت تصریح کرد: امیدواریم بنیاد برکت انگیزه‌ی مضاعفی را با سرمایه‌گذاری و توجه بیش‌تر برای افرادی که به دنبال اشتغال پایدار هستند، فراهم کند تا در استان هرمزگان شاهد پیشرفت‌های جدیدی در زمینه‌ی تولید و اشتغال باشیم./303/851/ب1

ارسال نظرات