۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۶۹۲
امام جمعه بابل:

برنامه های مسجد دارای جذابیت باشد

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر برنامه ریزی برای جذاب کردن برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه های مساجد باید همراه با جذبه معنوی و هم دارای محتوای عمیق به ویژه برای نوجوانان و جوانان باشد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در جمع خادمین و هیات های امنای مساجد بابل با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه فرصت ها و بهره گیری هوشمندانه از لحظه لحظه این ماه پر برکت است.

وی افزود: خداوند متعال برای رشد و تکامل بشریت راه های مختلفی را قرار داده و فرصت های ویژه ای را در نظر گرفته است که مهمترین و بهترین آن ماه مبارک رمضان محسوب می شود.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل به سیره اولیای الهی در ماه مبارک رمضان پرداخت و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) مشتاقانه وارد ماه مبارک رمضان می شدند و زمینه های استقبال را در ماه های رجب و شعبان با روزه در خود مهیا می ساختند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان مانند نسیم روح فزا و نفحات الهی است که انسان تنها باید خود را در معرض این برکت قرار دهد تا از آن استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به برخی از برکات ماه مبارک رمضات پرداخت و اظهار داشت: خداوند از ابتدای ماه مبارک رمضان درهای ملکوت را برای مومنان می گشاید و تا پایان این ماه مبارک نمی بندد تا انسان های مومن از این فرصت ویژه برای بهره گیری از نعمات و برکات الهی بهره بگیرند.

وی افزود: اگر انسان با عبادت خود را مشمول نگاه ویژه الهی کند، هیچ گاه دچار عذاب خداوند نمی شود.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که خسران از دست دادن فرصت ماه رمضان به راحتی قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: از برکات ماه مبارک رمضان قرار گرفتن روزه در این ماه است زیرا برکت ها و فایده هایی در آن نفهته است که هم به لحاظ جسمی و هم به لحاظ معنوی قابل وصف نیست.

وی وظیفه هیات های امنا و دست اندرکاران مساجد را در ماه مبارک رمضان مهم بیان کرد و گفت: در ماه رمضان مساجد رونق خاصی پیدا می کنند و حضور پرشور مومنان در آن جلوه خاصی را از تعبد و بندگی به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر برنامه ریزی برای جذاب کردن برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان، افزود: برنامه های مساجد همراه با جذبه معنوی و هم دارای محتوای عمیق به ویژه برای نوجوانان و جوانان باشد.

وی تاکید کرد: مساجد پایگاه مهم اسلام در ایجاد همگرایی و وحدت در میان آحاد جامعه اسلامی است و باید تمام برنامه های محلات با محوریت مساجد دیده شود.

امام جمعه بابل با تاکید بر برقراری همه نمازهای یومیه به صورت جماعت در مساجد، اظهار داشت: مهمترین مساله در رونق بخشی مساجد برقرار شدن نمازجماعت پنجگانه به ویژه نمازجماعت صبح در مساجد است./202/1313/ب1

ارسال نظرات