۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۰۱۶۹۱
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

مراسم ارتحال امام خمینی در مسجدالنبی و مسجد امام خمینی برگزار می شود

حجت الاسلام قابل گفت: امسال برنامه ویژه مراسم ارتحال امام راحل و شهدای پانزده خرداد در مسجدالنبی و مسجد امام خمینی و با هدف تبیین اندیشه‌های والای امام راحل و ارزش‌های اسلام ناب برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علی قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی قابل رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در جلسه‌ای که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و شهدای پانزده خرداد گفت: امسال برنامه ویژه مراسم ارتحال امام راحل و شهدای پانزده خرداد در مسجدالنبی(ص) و مسجد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود این مراسم با هدف تبیین اندیشه‌های والای امام راحل و ارزش‌های اسلام ناب صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تقارن این مراسم با ماه مبارک رمضان افزود: از آن جایی که مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان متقارن شده است دستگاه‌های اجرایی تمهیداتی را در نظر گرفته اند که جهت رعایت حال افراد روزه دار از اعزام کاروان‌های پیاده به مرقد مطهر امام راحل جلوگیری به عمل آید.

شهدای پانزده خرداد بانیان و پایه گذاران انقلاب اسلامی بودند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه با اشاره به مقام و منزلت شهدای پانزده خرداد اظهار کرد: آن شهدا با ایثارگری‌ها و رشادت‌های خود پایه گذار انقلابی شدند که رسالت آن حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی است از این رو این شهدا هرگز نباید در طول تاریخ به فراموشی سپرده شوند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه حفاظت از ارزش‌های اسلام و انقلاب را از رسالت‌های بزرگ مومنان انقلابی دانست و تاکید کرد: اگر امروز شهدا در میان ما نیستند ما وظیفه داریم از دستاوردهای آنها پاسداری کرده و اجازه ندهیم خون آنها پایمال شود باید تا می‌توانیم اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل را برای نسل جوان خود بازگو کنیم تا آنها ارزش‌ها را به خوبی بشناسند و به مسیر درست رهنون گردند.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل ابراز کرد: گردهمایی ویژه مبلغان دینی در جهت روشنگری درباره اندیشه‌های امام راحل، محفل انس با قرآن و آموزه‌های دینی، مراسم شب شعر و مسابقات فرهنگی و تدارک سفره افطاری برای حدود دوهزار نفر از مردم در پایان مراسم از مهمترین برنامه‌های اجرایی ویژه مراسم گرامیداشت است.

حجت الاسلام قابل در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی درباره مراسم یادشده باید نهایت همکاری را داشته باشند تصریح کرد: اگر بخواهیم مراسمی با کیفیت و در حد مطلوب برگزار شود افزون بر مشارکت مردمی باید دستگاه‌های مربوطه هم وظایف خود را در این باره بشناسند و به آن عمل کنند و خدمات لازم را به مردم برسانند و از هیچ کمکی مضایقه نکنند.

وی در پایان گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل و شهدای پانزده خرداد و مراسماتی نظیر اینها موجب می‌شود که تاریخ انقلاب و خدمات بانیان آن هیچگاه به فراموشی سپرده نشود و نسل جوان ما با این رشادت‌ها و دلیری‌ها آشنا شده و تاریخ را برای خود زنده و جاوید نگه دارند./202/873/ب1

ارسال نظرات