۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۶۹۰
مدیر مؤسسه بیت النور:

۳۰ محفل انس با قرآن کریم در ۳۰ مسجد بندرعباس برپا می شود

مدیر مؤسسه بیت النور جامع قرآن و عترت هرمزگان با اشاره به برنامه های این مؤسسه قرآنی در ماه مبارک رمضان، گفت: ۳۰ محفل انس با قرآن کریم در ۳۰ مسجد بندرعباس برپا می شود.
محفل انس با قرآن کریم

رضا ساعد مدیر مؤسسه بیت النور جامع قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت آموزه های قرآنی در تربیت انسان گفت: یکی از امتیازات و ویژگی‌ های قرآن این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم در تربیت انسان نقش دارد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش خانواده در جذب فرزندان به یادگیری آموزه ‏های قرآنی افزود: راهنمایی والدین در این زمینه شرط نخست جذب قرآن‏ آموزان است که با آگاهی‏ بخشی به فرزندان آنان را از گرایشات منفی و نادرست که پیش به‌سوی مسیر جهالت و شیطانی دارند، باز می دارد.

مدیر مؤسسه بیت النور جامع قرآن و عترت هرمزگان همچنین، پایبندی والدین به اصول قرآنی را عامل مهمی برای سوق و هدایت فرزندان به سمت قرآن به ‌عنوان نسخه و کتاب راهنما در زندگی دانست و تاکید کرد: والدین اگر می‌خواهند که فرزندان معتقد و دینداری تربیت کنند؛ نخست باید با عمل به دستورات و تعالیم دینی، الگویی شایسته و خوب برای فرزندان خود باشند.

ساعد ادامه داد: والدین باید در دوران کودکی، فرزندان‌ شان را با نماز و مجالس و محافل مذهبی مأنوس کنند و خاطرات خوشی را در ذهن آنان به‌ وجود آورند که حضور فرزندان همراه با والدین در مراسم و محافل انس با قرآن بهترین روش تربیتی و بهره گیری از آموزه های قرآنی در بزرگسالی است.

وی، ترویج معارف اسلامی و قرآنی را از مهمترین رسالت موسسات و خانه های قرآن دانست و افزود: در طول ایام ماه مبارک رمضان به همت مؤسسه بیت النور جامع قرآن و عترت هرمزگان محفل انس با قرآن کریم برگزار می شود.

مدیر مؤسسه بیت النور جامع قرآن و عترت هرمزگان، از برگزاری ۳۰ محفل در ۳۰ مسجد بندرعباس در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این محافل از ابتدای رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت، به طوری که هر شب، یکی از مساجد محوری شهرستان بندرعباس میزبان محفل انس با قرآن است.

ساعد در پایان با اشاره به برگزاری دو محفل در مساجد پیامبر اعظم(ص) و انقلاب رسول الله محله 400 دستگاه، تلاوت قاریان برجسته، قاریان و حافظان خردسال و گروه های تواشیح و مدیحه سرایی موسسه بیت النور را از برنامه های این محافل برشمرد و تصریح کرد: در این محافل، هر شب از بین شرکت کنندگان قرعه کشی و نفر برگزیده به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شود./303/851/ب1

ارسال نظرات