۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۰۱۶۸۹
حجت الاسلام حشمتی:

۲۰ وزارتخانه دست اندرکار نمایشگاه قرآن هستند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون بر نهادهای اجرایی، ۲۰ وزارتخانه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت دارند. 
حجت الاسلام حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوشنبه هشتم خردادماه در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران، گفت: نمایشگاه امسال از سه بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است. 

وی افزود: در سال جاری شعار قرآن، اخلاق و زندگی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است. در سال گذشته نیز کار خود را با شعار به سوی فهم قرآن به پایان رساندیم. 

حجت الاسلام حشمتی ابراز داشت: امیدواریم در سال جاری مخاطبان نمایشگاه قرآن با موضوعات اخلاقی قرآن آشنا شوند. 

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با برگزیدگان قرآنی فرمودند؛ باید همگی تلاش کنیم تا به قرآن عمل کنیم، ضمن اینکه باید تمام تلاش ها معطوف به این شود که قرآن از تمام دریچه ها در جامعه جاری شود. 

وی با ارائه آماری در خصوص نمایشگاه بیست و پنجم، ابراز داشت: در سال جاری افزون بر رسانه ها، شهرداری و نهادهای اجرایی، 20 وزارتخانه به صورت مستقیم در حال خدمت رسانی هستند. قرار است در نمایشگاه امسال نشست ها و نمایشگاه های تخصصی برگزار شود. 

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان گفت: باید زبان انتقال قرآن به جامعه را متحول کنیم و نخستین موردی که می تواند این زبان را تغییر دهد، بیان هنری است. امیدواریم نمایشگاه امسال فتح بابی شود که جامعه هنری و خلاق در امور قرآنی ورود کنند./202/856/ب1

ارسال نظرات