۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۶۸۸
صبح سه شنبه؛

مردم آذربایجان آیت الله شبستری را بدرقه می‌کنند

مراسم بدرقه آیت الله مجتهدشبستری با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در سالن حجاج فرودگاه شهید مدنی برگزار می‌شود.
آیت الله شبستری

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: مراسم تجلیل و بدرقه آیت الله مجتهدشبستری فردا از ساعت 9 صبح با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در سالن حجاج فرودگاه شهید مدنی برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که مراسم با هدف قدردانی از خدمات ارزشمند آیت الله شبستری در طول 22 سال گذشته، به همت خود مردم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از عموم مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، روحانیت معظم و طیف‌های مختلف دعوت می شود در مراسم فردا حضوری پرشور داشته باشند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که در مراسم فردا استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله مجتهدشبستری و یکی از خانواده‌های معظم شهدا سخنرانی خواهند کرد، گفت: آیت الله مجتهد شبستری ۲۲ سال امام جمعه تبریز بود که به دلیل مشکلات جسمانی، از این مسؤولیت کناره گیری کرد.

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که آیت الله شبستری خیر کثیر برای منطقه آذربایجان بوده است، گفت: آیت الله مجتهدشبستری در دوران تصدی امامت جمعه تبریز در مسیر صیانت از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل بسیار مجاهدت کرد و همیشه پشتیبان ولایت فقیه  بود.

وی با بیان این‌که این عالم وارسته در غبار فتنه‌ها همواره به بصیرت‌بخشی پرداخت، گفت: در حوادث سال 88 اوج از خود گذشتگی آیت الله شبستری را در مسیر انقلاب و ولایت فقیه مشاهده کردیم چنانچه وجود پر برکت آن عالم مجاهد و اقدام به موقع وی امواج مردم ایران را در 9 دی خروشان کرد و آتش فتنه را خاموش کرد.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که وجود مبارک آیت الله شبستری سبب تحکیم دیانت در استان و تبریز شد، ادامه داد: در این جهت می توان به ساخت مصلای اعظم امام خمینی به عنوان میعادگاه مؤمنان و اقدام به احداث حوزه علمیه جامع ثامن الحجج(ع) اشاره کرد که همه باقیات صالحیات خواهند بود./302/935/ب1

ارسال نظرات