۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۰۱۶۷۰
نماینده خبرگان رهبری:

ایران‌هراسی ترفندی برای فروش سلاح‌های آمریکایی است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با انتقاد از کج‌اندیشی سران آل‌سعود، گفت: دلارهای نفتی عربستان به جای فقرزدایی صرف خرید سلاح‌های ضدبشری می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و انعقاد قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی، اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا نهایت بهره را از دلارهای نفتی کشورهای عربی خواهد برد.

وی با بیان این‌که فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی منجر به تولید اشتغال بیشتر در کارخانه‌های اسلحه‌سازی غرب می شود، خاطرشان کرد: این در حالی است که بخش قابل توجهی از مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می کنند و دلارهای نفتی عربستان بجای فقرزدایی صرف خرید سلاح‌های ضدبشری می شود.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که ایران‌هراسی ترفندی برای فروش سلاح‌های آمریکایی است، تصریح کرد: سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به منطقه با هدف ایجاد موج ایران‌هراسی و یافتن بازارهای بزرگ و جدید برای فروش سلاح های این کشور بوده است، جالب اینجاست که شیوخ مرتجع عربی منطقه نیز تبدیل به گاو شیرده آمریکا شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: آنچه واضح و تاریخ نشان داده است؛ این است که آمریکایی‌ها پس از دوشیدن این گاو شیرده و پس از تمام شدن نفت عربستان اقدام به ذبح آن خواهند کرد، آن زمان است که دیگر کاری نمی‌توان کرد و تمامی برنامه‌های غرب در عربستان اجرایی شده است.

وی با اشاره به این‌که آمریکا درصدد غارت نفت ملت‌های مسلمان منطقه برای خرید سلاح و ایجاد امنی در خاورمیانه برای منافع خود است، ادامه داد: تلاش های ناکام هیچ‌گاه منجر به انزوای ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی نشده است، چرا که امنیت و اقتدار ایران بیش از آنکه برگرفته از سلاح باشد، بواسطه حضور در صحنه ملت است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که اقتدار و تدبیر ایران در منطقه منجر به عقب‌نشینی تروریست های تکفیری و سلفی شده است، کرد: ایران حافظ منطقه و ضامن تأمین امنیت خاورمیانه بوده و این امر در شکست گروه های تکفیری و تروریستی مورد حمایت غرب به وضوح دیده می شود./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات