۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۰۱۶۵۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

تمام ارزش علم به نشر آن است

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه از آیت الله بروجردی نقل شده که تمام ارزش علم، آن علمی است که به مردم آموخته شود، گفت: ملایی که فقه آموخته ولی به مردم نیاموزد فایده ای نخواهد داشت.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در سلسله جلسات مهارت های تبلیغی در قرآن که به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: طلبه ای که می خواهد کار پیامبری انجام دهد نباید ترس و خجالت در او باشد.

وی با بیان اینکه آخوندی که می خواهد اسلام را صادر کند باید خجالت و احساس ترس را از خودش دور کند، گفت: شجاعت طلبه باید در گزینش طلاب مد نظر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که می فرمایند: هنگامی که از چیزی میترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است، ابراز داشت: عالمی که احساس ترس کند نباید با او مشورت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از آیت الله بروجردی نقل شده است که تمام ارزش علم، آن علمی است که به مردم آموخته شود، گفت: ملایی که فقه آموخته ولی به مردم نیاموزد فایده ای نخواهد داشت.

مفسر قرآن کریم در ادامه با اشاره به آیه «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ»، گفت: غیب در این آیه مصداقش حضرت مهدى(عج) است.

وی با بیان اینکه امام زمان عهد الله است، ادامه داد: دلیل آن این است که وقتی خداوند متعال حضرت ابراهیم را با چند آزمون آزمود نخستین آزمایشی که گرفت ابتدا نبی الله، بعد رسول الله، بعد خلیل الله و بعد امام شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به آیه «وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَغُ الْمُبِينُ»، گفت: وظیفه پیامبر فقط تبلیغ دین است.

وی در پایان با بیان اینکه کسانی که اهل تبلیغ دین نیستند از رحمت الهی محروم هستند مگر دارای عذری باشند، اظهار داشت: رحمت خداوند تبلیغ دین است و نباید خود را از تبلیغ دین محروم کنیم./202/859/ب1

ارسال نظرات