۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۶۴۶
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم:

دانشجویان باید حرمت قم را حفظ می کردند

افشار نسب به تبیین ویژگی‌های یک دانشجوی تراز اسلامی پرداخت و گفت: دانشجویی که از شهرستان به قم سفر می‌کند باید بداند که در این شهر باید تلاش کند تا خود را به لحاظ معنوی و مذهبی نیز به اوج برساند.
حرم حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س)

محد افشار نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سخنان مطرح شده در مراسم دوم خرداد در دانشگاه صنعتی قم را حرمت‌شکنی فضای انقلابی شهرستان قم دانست و گفت: مسأله‌ای که برای ما مهم است این است که اگر قبح این گونه اتفاقات در استان قم که مبانی اسلام را منتشر می‌کند، بشکند، بسیار آسان‌تر در سایر استان ها می‌شود این گونه رفتارهای نامتعارف را انجام داد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: اگر این گونه جشن‌ها در شهر قم برگزار شود سبب می‌شود تا برخی بگویند شهری که علما و مراجع در آن حضور دارند و این گونه رفتار ها را نمی‌توانند کنترل کنند و به راحتی می‌پذیرند، پس از جاهای دیگر چه انتظاری است که پایبند به مبانی اسلام بمانند.

مسؤولان مراقب جریان های انحرافی باشند

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «انقلاب از قم نشأت گرفته است» اظهار داشت:‌ افراد انقلابی و مسؤولان باید بیشتر مراقب باشند تا این گونه رفتارها، اندک اندک تبدیل به یک جریان نشده و به انقلاب ضربه و ضرری وارد نشود.

افشار نسب به تبیین ویژگی‌های یک دانشجوی تراز اسلامی پرداخت و ابراز داشت: دانشجویی که از شهرستان به قم سفر می‌کند باید بداند که در این شهر باید تلاش کند تا خود را به لحاظ معنوی و مذهبی نیز به اوج برساند و نگذارد تا فرهنگ های ناشایست غربی بر وی غالب شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید برای برگزاری مراسم‌های جشن و غیره برنامه‌ریزی کنند و نگذارند اتفاقاتی از این قبیل رخ دهد و سپس بگویند کوتاهی شده است.

تداوم مراسم‌های نامتعارف، نشانگر یک جریان انحرافی است

وی ادامه داد: تداوم جلسات و مراسم‌هایی که نامتعارف است نشانگر فعالیت یک جریان خاص است و با توجه به اینکه تا به حال چند مورد از این جلسات تکرار شده است، مسؤولان باید بیشتر مراقب باشند تا دیگر از این گونه اتفاق‌ها روی ندهد.

افشار نسب با اشاره به اینکه مسؤول نهاد رهبری دانشگاه قم در نماز جماعت دانشگاه به شبهات وارد شده در جلسه یاد شده پاسخ داده است، بیان کرد:‌ گرچه سعی شد تا پاسخ داده شود، اما کافی نیست چون تعداد افراد حاضر در جلسه جشن به مراتب بیشتر از افرادی بود که در نماز جماعت شرکت کردند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در پایان گفت: افراد نباید در جمع‌های دانشجویی در دانشگاه از پشت تریبون رسمی از مواضع سیاسی شخصی خود سخن به میان آورده و فضای دانشگاه را دچار تزلزل کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات