۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۰۱۶۴۵
امام جمعه الشتر:

رمضان، ماه تقرب و بندگی است

امام جمعه الشتر رمضان را ماه تقرب و بندگی خواند و گفت: با تمرین بندگی باید موجبات تقرب به درگاه الهی را فراهم ساخت.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه به فرمایش رسول اکرم(ص) ماه مبارک رمضان برترین ماه ها است، بیان کرد: ساعات و لحظات این ماه پر از رحمت الهی است و بدبخت کسی است که در این ماه مورد رحمت و مغفرت الهی قرار نگیرد.

وی ماه مبارک رمضان را ماه تقرب و بندگی دانست و افزود: در این ماه زمینه ارتباط و تقرب بنده به خداوند فراهم است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: انسانها با روزه گرفتن به خداوند نزدیک می شوند و زمینه جلب رضایت بندگان خدا را با کمک به نیازمندان، انجام صله ارحام، توجه به محرومان، تلاوت قرآن و انجام عبادات را فراهم می سازند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی سراسر معنویت همراه با اخلاق و کردار ارزشمند است، اظهار داشت: در این ایام با انجام اعمال خویش باید موجبات تقرب و بندگی را فراهم آوریم.

امام جمعه الشتر با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان و سخنرانی در جلسات، بیان کرد: مبلغان باید در جمع روزه داران افزون بر اینکه پاسخگوی سؤالات شرعی و نیازهای مخاطبان شوند به مسائل روز نیز توجه داشته باشند.

وی تأکید کرد: مبلغان با بیان فضائل و ویژگی های اخلاقی در جهت ارتقای اخلاق در جامعه تلاش کنند و محور سخنرانی خویش را متناسب با نیازهای جامعه قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی افزود: مبلغان اعزامی در کنار فعالیت های تبلیغی خود باید به مباحث اجتماعی به ویژه مسائل مربوط به جوانان همچون تقوا، تقویت ایمان، تحصیل، اشتغال و حفظ امنیت روانی جامعه بپردازند./9459/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات