۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۶۴۳

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

برگزاری نشست بررسی سند ۲۰۳۰ در دفتر نهضت مردمی پوستر انقلاب، برگزاری ویژه برنامه ماه رمضان در مکتب نرجس و وقف ۵۰ میلیونی خواهر و برادر شهید در رشتخوار عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی دفتر نهضت پوستر انقلاب، نشست بررسی سند 2030 با حضور حجت الاسلام فاطمی صدر در دفتر نهضت مردمی پوستر انقلاب برگزار شد.

حجت الاسلام فاطمی صدر با اشاره به اینکه مجموعاً سه متن در باره 2030 وجود دارد، گفت: این سه متن قطع‌نامه‌ی ۱۷ بندی مجمع عمومی، بیانیه‌ی اینچئون و سند اقدام ملی هستند  که دولت متن سوم یعنی برنامه بومی اقدام 2030 را ابلاغ کرده است. بازی‌های لفظی دولت درباره این که ما 2030 را امضا نکرده‌ایم مغلطه است. امضا نکرده‌اند ولی پذیرفته‌اند. اگر نپذیرفته‌اند این که می‌گویند نسبت به ارزش‌های بومی خودمان تحفظ کرده‌ایم برای چیست؟! آن چه که منتشر شده هم امضای آقای جهانگیری پای آن سند سوم است. یا مدعی هستند با طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش تلفیق شده در حالی که اساساً این کار بی‌معنی است چون این‌ها دو سند بالادستی متعارض از نظر مبنایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سند 2030 تنها سندی نیست که روی میز کار دولت قرار گرفته است، افزود: سند 2030 و انبوهی اسناد مرتبط مانند سند برن و مریدا مجموعه‌ای از اسناد بالادستی هستند که بعضاً در ظاهر مفاهیم عمومی همچون برابری و توسعه را ترویج می‌کنند و اگر مرور عرفی شوند برای مخاطب عامی چندان قبیح به نظر نمی‌آیند.

استاد حوزه ادامه داد: تفسیر این مفاهیم با اسناد بالادستی دیگر و رویه‌هایی است که در اختیار ما نیستند و مفاهیم مدرن به دنبال این‌ها می‌آید. این سند یکی از چندین سند دیگری است که در راه است یا تازه روی میز کار دولت قرار گرفته و حتی اگر 2030 لغو شود، اسناد دیگری هست که با آن همپوشانی معنایی و مأموریتی داشته و پروژه عرفی‌سازی و اجرای برنامه‌ی تعلیق شریعت را دنبال خواهد کرد و باز همان تفاسیر از برابری جنسیتی و آزادی و توسعه در پوشش اسناد دیگر اجرایی می‌شوند. همه اسنادی که ذکر شدند، پروژه انقلاب‌زدایی از نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام صدر خاطرنشان کرد: بر خلاف فتنه 88 دیگر دنبال براندازی نظام نیستند. فهمیده‌اند نظام مستحکم است. این بار قرار است سبز و بنفش و... رنگین‌کمانی شوند که نظام را از درون بپوسانند و آن را از انقلاب (جنبه رشد و تحول بنیادین و تصاعدی نظام) خالی کنند. ظواهر بماند و با حفظ صورت جمهوری اسلامی، مسیر عرفی‌سازی آن طی شود.

وی ضمن بیان اینکه این سندها همه برای کشورهای به‌اصطلاح عقب‌مانده یا در حال توسعه نوشته شده اند افزود: فارغ از مضامین قابل مناقشه آن‌ها، اتفاقی که دارد می‌افتد این است که مثلا در سند 2030 بر خلاف قاعده نفی سبیل، استقلال خود در آموزش و پرورش را از بین می‌بریم و یک نهاد بین‌المللی را حاکم سیستم تعلیم و تربیت خود می‌کنیم. مثل نقشی که آژانس هسته ای در برنامه هسته‌ای ما دارد، فردا هر اختلاف و حرکت ما در آموزش و پرورش باید به یونسکو ارجاع شود. این گونه، همان طور که در انرژی هسته‌ای ما تلاش کردند ما را از باشگاه هسته‌ای دنیا خارج کنند، نخواهند گذاشت در هیچ عرصه دیگری فاصله خود را با قدرت‌های جهانی کم کنیم.

حجت الاسلام صدر در انتها با انتقاد از دولت آقای روحانی ادامه داد: دولت آقای روحانی دارد با وقاحت تمام، هشدارهای رهبری را انکار می‌کند و می‌گوید به ایشان اطمینان خاطر می‌دهیم. کم کم می‌خواهند جا بیندازند رهبری، علما، طلاب و... در موضوعات تخصصی یا اطلاعات غلط بهشان می‌رسد یا اشتباه می‌فهمند. بنابراین از این مراجع فکری سلب مرجعیت خواهند کرد تا بتوانند طبق تصویری که خود از موضوعات ارائه می‌دهند پیش بروند.

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد

این مراسم که شامل تلاوت قرآن، تدبّر در آیات، سخنرانی مدیر مدرسه و تفسیر قرآن و  بیان احکام است، از ساعت 10 صبح هر روز آغاز و با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر پایان می یابد.

ضمنا در لیالی قدر نیز احیاء مراسم شب قدر در این مکان برگزار می شود.

بازدید بانوان عراقی از مدرسه علمیه نرجس مشهد

الهی پور، مسؤول ارتباطات سازمانی حوزه های علمیه خواهران و مدیر حوزه علمیه الشهیده بنت الهدی نجف (خانم منی عبدالرسول التکمجی) به همراه 40 نفر از بانوان طلبه این حوزه کشور عراق  در مکتب نرجس (علیهاالسلام) حضور یافته و ضمن بازدید از پژوهشکده با خانم شایسته خوی (مدیریت این مکان) دیدار نمودند.

مسؤول کتابخانه در این بازدید توضيحاتي راجع به تأسيس كتابخانه در سال 1347 توسط استاد طاهايی (ره) داد و تألیفات ایشان را معرفی نمود. سپس به برخی از خدماتي كه كتابخانه به‌طور خاص براي طلاب خارجي دارد؛ مثل امکان استفاده از كتابخانه در تمام روز و تهيه كتب به زبان‌هاي ديگر مثل چيني، فرانسه، اردو، عربی، انگلیسی و... اشاره کرد.

در ادامه بازدید از بخش پژوهش صورت گرفت که مسؤول مربوطه در این بخش ضمن اشاره به سایت نمایه نرجس بیان کرد: سایت پژوهشی نمایه نرجس از سی هزار مقاله که فایل پانزه هزارتای آن قابل دانلود و روی سایت می باشد، تشکیل شده است و کار علمی خوبی برای محققان و پژوهشگرانی است که در رشته های علوم انسانی و علوم اسلامی نیاز به مطلب علمی دارند.

سپس مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) خانم شایسته خوی گفت: مکانی که در آن حضور دارید حدود 50 سال است که تاسیس شده است خانم طاهایی (ره) به اتفاق همسربزرگوارشان برای تربیت بانوانی که مرکز ثقل هستی هستند اقدام به تأسیس این مکان کردند. و هدف آنان علاوه برتربیت بانوان مشهدی این بود که بتوانند بانوانی را در سطح جهانی تربیت کنند والحمدالله تاکنون این هدف ایشان در راس قرار گرفته و دارد.

وی در بیان خصوصیت دیگر استادطاهایی تصریح کرد: محور کارهایشان فقط "ولایت و تبعیت از اهل بیت (علیهم السلام) " بود و به هیچ عنوان از قطار ولایت پیاده نشدند و با توجه به قرارداشتن در زمان غیبت، دائماً به ولایت فقیه اقتدا می کرد. اگر می خواهیم در زندگی مؤثر باشیم این الگوهای معاصر نیز برای ما نشان هستند. استاد در زندگی خانوادگی وارتباط با همسرشان و همه جانبه نمونه بودند در درس حتی خیاطی، شیرینی پزی وآشپزی خوبی داشتند. اینها باید برای ما الگو باشد.

خانم شایسته خوی در ادامه سخنان افزود: زن مسلمان باید در راه فرزانگی وعلم کوشش کند، در راه خودسازی معنوی واخلاقی تلاش کند.در میدان جهاد و مبارزه از هرنوع مبارزه ای پیش قدم باشد، نسبت به زخارف و تجملات دنیا بی اعتنا باشد، عفت، عصمت و طهارتش در حدی باشد که نگاه هرزه بیگانه را به خودی خود دفع کند. اگر اینطور شد آرامش و آسایش خانواده بدست او می باشد و در نتیجه در دامن پرمهر و عطوفتش بهترین فرزندان را تربیت می کند.

وقف منزل مسکونی برای ساخت مسجد و حسینیه در رشتخوار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار از وقف منزل مسکونی به ارزش بیش از 500 میلیون ریال برای ساخت مسجد و حسینیه در روستای سنگان این شهرستان خبر داد.

علی حدادی گفت: خواهر و برادر شهید جلالی  یک واحد مسکونی به ارزش بیش از 500 میلیون ریال را با نیت ساخت مسجد و حسینیه در روستای سنگان وقف کردند.

حدادی افزود: این واحد مسکونی با زیربنای 140 متر مربع جهت ایجاد حسینیه و مسجد شهید جلالی وقف شد.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه رشتخوار گفت: وقف یک نیت حسنه و قدمی برای آخرت است که مردم شهرستان رشتخوار همواره در این زمینه پیش قدم بوده و در جهت زنده نگهداشتن این اقدام خداپسندانه همکاری لازم را دارند./303/930/ب1

ارسال نظرات