۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۰۱۶۲۵
استاد حوزه علمیه خواهران:

تعلیم احکام دین از حقوق فرزندان بر والدین است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تعلیم احکام دین و آداب تلاوت قرآن از حقوق فرزندان بر والدین است، گفت: والدین باید صبر بر طاعت را به فرزندان خود آموزش دهند.
تربیت دینی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، استاد حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون(س) با اشاره به اینکه تعلیم احکام دین و آداب تلاوت قرآن به فرزندان از حقوق فرزندان بر والدین است، گفت: انحراف دینی و جهنم عقوبت والدینی است که نسبت به تعلیم احکام دینی به فرزندان خود بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه والدین باید از همان ابتدا صبر بر طاعت را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: بسیاری از والدین با وجود این که مؤمن هستند به خاطر این که فرزندانشان اذیت نشوند آنها را برای نماز صبح و گرفتن روزه از خواب بیدار نمی کنند که باید دقت کرد این دلسوزی نیست بلکه زمینه انحراف فرزندان را فراهم می کند.

وی افزود: بهترین سیره تربیتی والدین این است که فرزندان خود را با احکام دین و تلاوت قرآن آشنا کنند و این دستور رسول خدا(ص) به والدین است و کوتاهی در انجام این دستور پدر و مادر را در قیامت جهنمی می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: اگر والدین احکام دین و تعالیم قرآن را به فرزندان خود بیاموزند بنابر حدیث نبوی در قیامت زمانی که حاضر می شوند خداوند دو جامه از نور بر تن آنها می پوشاند به گونه ای که چهره بهشتیان با نور این دو جامه روشن می شود.

خانم زنجانی ادامه داد: اگر والدین صبر بر طاعت را به فرزندان خود تعلیم دهند حتی اگر زمانی نباشند باز فرزندشان در مسیر بندگی خدا حرکت خواهند کرد و تعلیم صبر بر طاعت به فرزندان آنها را در برابر وسوسه شیطان و خطر انحراف بیمه می کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص)در حدیثی نسبت به فرزندان آخر الزمان دلسوزی کرده و می فرماید«وای بر فرزندان آخر الزمان که با وجود داشتن پدر و مادر مؤمن، پدر و مادرشان احکام دین را به آنها آموزش نمی دهند.»

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: والدین به فرزندان خود باید یادآوری کنند که هر عبادتی با وجود سختی های خود، پاداش مناسبی نیز دارد و خداوند در قرآن کریم به انسان ها فرموده است که به تمامی اعمال انسان چه خوب و چه بد حتی اگر به اندازه ذره خردلی باشد، پاداش می دهد و خداوند سریع الحساب است و کوچکترین کار و فعالیت انسان را در پرونده اعمالش به حساب می آورد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات