۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۶۰۵
مدیرکل کمیته امداد قم:

رسیدگی به مسائل فرهنگی مددجویان باید در اولویت باشد

میرشکار رسیدگی به مسائل فرهنگی مددجویان کمیته امداد را ضروری دانست و گفت: در جلسات مشاوره مشکلات فرهنگی برخی از مددجویان خطرناک تر از مشکلات اقتصادی آنها شناخته شده است.
اکبر میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ارائه خدمات به محرومان از مسائل مهمی است که در ماه رمضان پیگیری می شود که کمیته امداد قم نیز در حال پیگیری چنین کاری است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: 21 هزار و شصت و شش خانوار بالغ بر 37 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قم قرار دارند که بیش از 15 هزار خانوار به تعداد 26 هزار نفر مستمری بگیر این کمیته هستند.

وی ادامه داد: 3هزار و نهصد و شصت دانش آموز و هشتصد و هفتاد دانش جو در سال 95 تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته اند و بیش از هزار نفر نیز بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون تومان کمک هزینه ازدواج دریافت کرده اند؛ همچنین بیش از سه هزار خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند که کمتیه امداد امام خمینی(ره) به مدت ده سال حق بیمه آنها را پرداخت خواهد کرد و پس از آن نیز بازنشته تأمین اجتماعی خواهند شد.

میرشکار اضافه کرد: بیش از 25 هزار نفر نیز تحت بیمه درمان امداد قرار دارند؛ به طور کلی بیش از 18 میلیارد تومان برای درمان مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه شده است؛ کل کمک های سال 95 اعم از ایتام، محسنین و امانی 84 میلیارد تومان بوده است که 20 میلیارد تومان آن به صورت وام، 31 میلیارد کمک های مردمی و باقی آن کمک های دولتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان این که موضوع توانمند سازی خانواده در برنامه ششم توسعه محور اصلی فعالیت های کمتیه امداد قرار گرفته است، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال تلاش می کند که افراد تحت پوشش خود را به تولید کننده تبدیل کند.

وی افزود: برای کارگاه های تولیدی که از میان افراد تحت پوشش کیمته امداد نیرو جذب می کنند بسته های تشویقی در نظر گرفته شده است که از آن موارد می توان به پرداخت حق بیمه آنها تا دو سال از سوی کمیته امداد اشاره کرد.

میرشکار خاطرنشان کرد: در سال 96 توزیع صندوق های صدقات در میان مردم افزایش داشته است البته استفاده از شیوه های نوین برای پرداخت صدقات، هزینه های کمیته امداد در جهت جمع آوری صدقات را کاهش خواهد داد.

وی با تأکید بر این که از امور فرهنگی مددجویان تحت پوشش نباید غافل شد، گفت: گرچه برطرف کردن نیازهای اقتصادی مددجویان ضرورت دارد اما باید عقل معاش و چگونگی برنامه ریزی برای هزینه های زندگی در اولویت قرار گیرد؛ از سوی دیگر در مشاوره های خانواده برای برخی خانواده ها نیازهای فرهنگی و اجتماعی مهم تر از نیازهای اقتصادی تشخیص داده شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از مشکلات مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد استان قم مسکن است بنابراین کمیته امداد تصمیم گرفته است مسکن را به صورت متری عرضه کند تا خیرین به میزان توان خود در خرید مسکن به مددجویان یاری رسانند./1324/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات