۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۰۱۶۰۴
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خبر داد:

برگزاری ۱۵ هزار ویژه برنامه سالگرد رحلت امام خمینی در مساجد استان فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: امسال با توجه به اینكه ایام سالروز ارتحال امام خمینی(ره) متقارن با ماه مبارك رمضان است، اعزام كاروان‌ زائران به مرقد مطهر ایشان را نداریم و برنامه‌های خود را در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه دنبال می‌كنیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت الاسلام محمد رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، ۸ خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در این استان پرداخت و گفت: امسال با توجه به اینكه ایام سالروز ارتحال امام خمینی(ره) متقارن با ماه مبارك رمضان است، اعزام كاروان‌ زائران به مرقد مطهر ایشان را نداریم و برنامه‌های خود را در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه دنبال می‌كنیم.

وی با بیان اینكه امام راحل در محورهای مختلف مورد نیاز جامعه صاحب‌نظر است، افزود: برنامه‌های امسال فرصتی است كه بتوانیم هم در بخش شكلی و هم بخش محتوایی آن‌ها از مباحث دینی و مذهبی استفاده كنیم و مهم‌ترین دلایل، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی را که ریشه در همین مسائل دارد، تبیین كنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ابزار اصلی امام راحل برای رهبری جامعه را معنویت دانست و تصریح کرد: امام راحل در تمام امورات خود نظم و عمل به وعده‌های خود را در دستور كار قرار می‌داد و در این زمینه یك الگوی تمام عیار بود و این خصلتی است كه تمام بزرگان دین ما دارا بودند و باید این مسائل در ماه رمضان برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه از اعزام ۱۴۰۰ مبلغ دینی جهت اجرای برنامه‌های گرامیداشت سالروز ارتحال امام‌(ره) به مساجد و حسینیه‌های استان فارس خبر داد و گفت: این مبلغان دینی بناست طی این سه روز در مورد وصیتنامه امام خمینی(ره) سخنرانی كرده و بیشتر معنویات را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین از برگزاری ۱۵ هزار ویژه برنامه سالگرد ارتحال امام(ره) در استان فارس خبر داد و گفت: با توجه به قرار داشتن در ایام ماه مبارك رمضان، ۴۰ درصد از این برنامه‌ها یعنی ۶ هزار برنامه آن به برنامه قرآنی از قبیل محافل انس با قرآن، شبی با قرآن و ختم قرآن اختصاص دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه حدود ۱۲۰ برنامه محوری طی این ایام در شیراز و شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود، گفت: بدین منظور طی دو روز مراسم ویژه‌ای در حرمین شیراز برگزار می‌كنیم.

به گفته وی، برگزاری شب شعر، مسابقات فرهنگی، مسابقه وصیتنامه امام(ره)، برپایی نمایشگاه كتاب آثار امام(ره)، وعظ و خطابه در مساجد و حسینیه‌ها، برنامه‌های تبیینی در فرهنگسراهای استان، اجرای برنامه‌های پرسش و پاسخ در مدارس در ارتباط با زندگی فردی و سیاسی امام(ره)، برپایی میزگردهای تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌های استان را از جمله برنامه‌های اجرا شده طی این ایام است.

حجت‌الاسلام رضایی افزود:‌ برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم‌های مطهر شیراز بعد از اذان مغرب و همچنین گسترانیدن سفره‌های افطار در این حرم‌ها طی این دو روز به‌همت خیران از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این برنامه‌ها، گفت: به‌ منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی شیراز، سرویس ایاب ذهاب برای مراسم‌های این دو روز در نظر گرفته شده است./825/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات