۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۵۸۳

چگونه با ایمان از دنیا برویم؟

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که انسان در حال مرگ، هوشیاری کامل ندارد، گفت: رسول خدا(ص) می فرمایند که هر کس حرف آخرش در دنیا «لا اله الا الله» باشد، با ایمان از دنیا می رود.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی ظهر امروز در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با بیان این که از گذشته دنیا باید برای آینده خود عبرت بگیریم، گفت: باقی مانده عمر هم همانند گذشته است و تصور نکنیم که حیات جاودانی خواهیم داشت.

سخنران و مبلغ مذهبی حوزه علمیه قم با اشاره به سرعت حداکثر و حداقلی هر جاده و بزرگراه، اظهار داشت: بیشتر جریمه ها مربوط به رعایت نکردن حداکثر سرعت است؛ زندگی هم به همین گونه است و بیشتر افراد با سرعت حداکثر حرکت می کنند و کسی باید به آن ها بگوید آرام باشید، بزرگراه زندگی حداکثری دارد و اگر از آن تندتر حرکت کنید، خطر آفرین است.

وی ادامه داد: بحمدلله روزه گیر زیاد داریم، اما متأسفانه روزه خوار هم زیاد داریم؛ برخی به خاطر این که کارهای روزمره خود را با سرعت بیشتری انجام دهند، نماز نمی خوانند؛ باید فردی به این اشخاص بگوید که با این سرعت به کجا می خواهند بروند؟

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: متأسفانه رشوه خواری، کم فروشی، دروغگویی، ربا خواری و حرام خواری در جامعه ما وجود دارد و این ها برای ما نگران کننده است؛ به همین دلیل است که خطبا در منبرها بیشتر از «مرگ» صحبت می کنند.

وی با تأکید بر این که همه دنیا شبیه هم است و باقی مانده آن به گذشته می پیوندد، ابراز داشت: حتی پادشاهان هم وقتی که از دنیا می روند، جز یک کفن چیز دیگری به همراه نخواهند داشت؛ انسان باید زاد و توشه خود را برای آخرت آماده کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که باید حواسمان باشد که به این دنیا آمده ایم و باید هم از این دنیا برویم، تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند، هر کس حرف آخرش در دنیا «لا اله الا الله» باشد، با ایمان از دنیا می رود.

وی با طرح این پرسش که «انسان در حال مرگ، هوشیاری ندارد، پس چگونه توقع داریم که با ایمان از دنیا برویم؟»، گفت: اگر باورهای دینی ما در زندگی به شکل ملکات نفسانی باشد، زمانی هم که هوشیاری کامل نداشته باشیم، می توانیم عقاید خود را به زبان آوریم؛ هر کس یک عمر با چیزی مأنوس باشد، هیچ گاه آن ها را فراموش نخواهد کرد.

سخنران و ملبغ حوزه علمیه قم مهمترین دلیل دائم الذکر بودن و سلام دادن به ائمه(ع) بعد از هر نماز را ملکه شدن عقاید برای نفس مؤمنان دانست و افزود: علما تأکید داشتند تعلق انسان به دنیا نباید آنقدر باشد که در لحظه جان دادن، با دشمنی خدا از دنیا برود./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات