۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۰۱۵۷۳
سخنران حرم رضوی:

ثمره ماه رمضان نباید تنها گرسنگی و تشنگی باشد

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه یک دسته در ماه مبارک رمضان افرادی هستند که فقط به نخوردن و نیاشامیدن اکتفا می کنند که این موضوع در عین خسارت و ضرر است، گفت: در واقع ماه رمضان فقط ماه بیداری و تشنگی و گرسنگی نیست و ثمره آن فقط نباید این موضوعات باشد.
حجت الاسلام کازرونی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، سخنران حرم رضوی امروز 8 خرداد در حرم رضوی با بیان اینکه خداوند ماه مبارک رمضان را ماه فضیلت، کرامت، عظمت و شرافت قرار داده است، اظهارکرد: از مهمترین دلایل برتری این ماه بر ماههای دیگر می توان به اعمال عبادی روزه، نزول قرآن و شب قدر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان با ماه های دیگر تفاوت های بسیاری دارد، افزود: اما این تفاوت ها برای افرادی که خواب هستند ملموس نیست و عظمت این ماه پرفیض را درک نمی کنند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: در ماه مبارک رمضان باید از خواب بیدار شد نه اینکه فقط از رختخواب بلند شد و به یک سری اعمال روزمره در این ماه بسنده کرد چرا که این موضوع بی اهمیت است.

وی با بیان اینکه سحرخیزی در ماه مبارک رمضان به معنای بیداری انسان است، تصریح کرد: اگر انسان در این ماه از خواب غفلت بیدار شود در واقع فضیلت، عظمت، کرامت و شرافت این ماه را هم درک می کند.

سخنران حرم رضوی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره اینکه خدای متعال به امت من در ماه رمضان پنج چیز داده است که به هیچ امتی نداده است، تصریح کرد: نخستین چیزی که خداوند در این ماه به امت پیامبر(ص) داده است این است که در شب اول ماه رمضان خداوند نظر لطف و رحمت به همه بندگانش دارد و کسی که خدای متعال به او نظر داشته باشد دیگر عذاب نمی بیند.

این سخنران و خطیب حرم رضوی ادامه داد: بوی دهان روزه دار در هنگام شب و افطار و در هنگام سحر که ناشی از اطاعت است برای خداوند از بوی مشک پاکیزه تر و بهتر است، چرا که انسان برای بندگی و تسلیم شدن در برابرامر خداوند روزه می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تصریح کرد: فرشتگان و ملائکه الهی در ماه رمضان، شب و روز برای امت پیامبر(ص) طلب استغفار و آمرزش می کنند و چهارمین چیز این است که خداوند به بهشتش فرمان می دهد که برای بندگانش طلب استغفار کند.

وی با بیان اینکه پنجمین چیزی که خدا به امت پیامبر(ص) داده است این موضوع است که شب آخر ماه رمضان همه آنها را می بخشد، تصریح کرد: در واقع شب آخر ماه رمضان شب مزد گیری انجام اعمال عبادی در مدت یک ماه است.

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه برخی در این ماه فقط خوابند، اظهار کرد: برای این گروه شب ها و روزهای ماه رمضان با ماه های دیگر فرقی نمی کند و برایشان ارزشی ندارد و در عین حال بدون اینکه حیا و حرمت روزه داران را نگه دارند به صورت آشکار اقدام به روزه خواری می کنند.

وی با بیان اینکه گروه دیگر افرادی هستند که فقط به نخوردن و نیاشامیدن اکتفا می کنند که این موضوع درعین خسارت و ضرر است، تصریح کرد: ماه رمضان فقط ماه بیداری و تشنگی و گرسنگی نیست و ثمره آن فقط نباید این موضوعات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تصریح کرد: اگر در این ماه فقط به گرسنگی و تشنگی بسنده شود فایده ای ندارد و در عین حال به اخلاقیات بی توجه باشد در واقع ره توشه ای از این ماه برای خودش برنگرفته است./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات