۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۵۶۳
رئیس ستاد ارتحال امام خمینی در خوزستان خبر داد؛

اجرای بیش از سه هزار برنامه در سالگرد ارتحال امام

حجت الاسلام سپهر با اشاره به تشکیل ستادهای شهرستانی سالگرد ارتحال امام(ره) در خوزستان، از برگزاری ۳ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، قرآنی و اعزام مبلغ در سطح مناطق شهری، روستایی و عشایری خبر داد.
برگزاری نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان برگزاری نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان برگزاری نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رئیس ستاد ارتحال امام(ره) در خوزستان، در ششمین نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پس از امامان معصوم عمر خود را در خدمت به دین، معارف دین و مکتب توحیدی اسلام صرف کرد، اظهار داشت: چنین امامی در زمینه دین اسلام پس از معصومین بر گردن ما حق دارد و اجر والایی را از خداود دریافت خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتحال امام(ره) در خوزستان با بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جلسه های پیشین ستاد، ابراز داشت: طی ابلاغ های صورت گرفته به شهرستان ها، همه ستادهای ارتحال امام در شهرستان ها تشکیل و برنامه ریزی ها برای احیای شکوهمند نام آن امام بزرگوار صورت گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به پیش بینی برگزاری 3 هزار و500  برنامه فرهنگی، قرآنی و اعزام مبلغ در سطح مناطق شهری، روستایی، عشایری و دستگاه‌های صنعتی و دولتی در 14 خردادماه، عنوان داشت: عمده برنامه تلاوت های دینی، قرآنی و نمایشگاه ها و کنگره های برگزار شده با محوریت یاد و اندیشه های امام است.

حجت الاسلام سپهر به تقارن ارتحال امام با ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان شد: جام ورزشی ماه رمضان امسال به جام رمضان و امام خمینی(ره) تغییر نام خواهد داد و همچنین مراسم ارتحال در ساعت 18 تا 20 به همراه اعطای افطاری عزاداران در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی از سخنرانان و ائمه جماعات استان درخواست کرد تا در سخنان پیش از خطبه ها به تبیین فضایل و مناقب امام بپردازند و همچنین صدا و سیما، سازمان تبلیغات، اصحاب رسانه و ستاد نماز جمعه در تبیین و ترویج اندیشه های امام و فضاسازی انقلابی کمک کنند.

رئیس ستاد ارتحال امام(ره) در خوزستان فضاسازی شهری متناسب با ارتحال امام و ماه مبارک رمضان را از شهرداری اهواز خواستار شد و ادامه داد: سرپرست امور بانوان استانداری برنامه هایی با محوریت زنان را مدنظر قرار دهد؛ چرا که امام امت به واسطه انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زنان را بیش از بیش در همه سطوح اعتلا داد.

این مقام مسؤول با اشاره به سخن معروف امام خمینی(ره) «از دامن زن مرد به معراج می رود»، افزود: چنین کلامی گفتمانی جهانی شده و نشان دهنده جایگاه و حرمت زن در نزد بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سپهر با بیان اینکه امام خمینی(ره) شناسنامه انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: عشایر استان ها با بیرق ها و لباس های مخصوص در سالگرد ارتحال و 15 خرداد حضور یابند.

در این جلسه همچنین حسین زاده، معاون سیاس اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) الگوی مدل حکومت اسلامی را در برابر نظام های سیاسی موجود پیاده سازی کرد، گفت: پیرو مکتب ملاصدرایی بودن، عارف و فیلسوف بزرگ و به تمام معنا بودن، خودسازی، حق الناس، تقید به مسائل شرعی و تقسیم بندی زندگی پیش و پس از انقلاب اسلامی از جمله خصلت های امام خمینی(ره) بود./9456/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات