۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۵۵۴
امام جمعه بهبهان:

عامل اصلی طلاق بی توجهی به دستورات دینی و فرهنگ اسلامی است

حجت الاسلام ناصری با اشاره به مشکلات و آسیب های اجتماعی، گفت: عامل اصلی طلاق بی توجهی به دستورات دینی و فرهنگ اسلامی است.
طلاق

حجت الاسلام سید قدرت اله ناصری، امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با بحث افزایش طلاق در جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر نوعا و اغلب بحث طلاق را فقط منوط به بیکاری و یا بع فقر ارتباط می دهیم و این واقعا تأثیرگذار است.

امام جمعه بهبهان با اشاره به معضل بیکاری در به وجود آمدن آسیب های اجتماعی، گفت: وقتی یک جوانی بیکار باشد و نتواند زندگی خود را تأمین کند یقینا دچار مشکلات فراوانی در جامعه و زندگی خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند در ادامه ابراز داشت: مسؤولان نظام اسلامی که به مردم وعده دادند، در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی با توجه به اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا حجم کمی از طلاق ها و آسیب های اجتماعی که ناشی از این مسائل است، کاسته شود.

حجت الاسلام ناصری با تبیین عوامل طلاق به غیر از مسائل اقتصادی، بیان داشت: برخی دیگر از زوجین که در دادگاه جهت طلاق حاضر می شوند مشکل اقتصادی ندارند، بلکه عوامل فرهنگی و اخلاقی سبب طلاق آنها شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم در رابطه با پایداری خانواده، گفت: خداوند متعال در آیه شریفه 21 سوره مبارکه روم درباره محبت و مودت زوجین تأکید کرده است و باید با هم در کمال صمیمیت و دوست داشتن بی ریا معاشرت کنند.

حجت الاسلام ناصری در ادامه تشریح آیه شریفه 21 سوره مبارکه روم درباره ارتباط صمیمی زوجین در خانواده، خاطرنشان کرد: رکن مهم بعدی که میان زوجین باید به آن اهمیت داده شود رحمت و گذشت بین آن هاست.

وی در پایان گفت: عامل اصلی طلاق عدم توجه به فرهنگ اسلامی و دستورات الهی در قرآن کریم است و همچنین در بحث انتخاب جوانان مراقب باشند که فقط به یک ویژگی خاص توجه نکنند و همه شرایط انتخاب صحیح را مدنظر قرار دهند./9453/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات