۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۰۱۵۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

طرح «با قرآن در رمضان» در مساجد هرمزگان در حال برگزاری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری طرح با قرآن در رمضان در مساجد استان خبر داد و گفت: این مراسم در مرکز استان در حسینیه امامزاده سیدمظفر درحال برگزاری است.
حجت الاسلام انصاری راد

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به رشد و توسعه نهضت قرآن آموزی در سطح استان هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به نهضت قرآن آموزی اهمیت، جایگاه و نقش آن تأکید داشته و دارند.

وی در ادامه افزود: با هدف تحقق مطالبات معظم له، اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز توجه به رشد فعالیت های قرآنی را اعم از کلاس های روخوانی و صحیح خوانی قرآن، حفظ قرآن و پرداختن به مباحث تفسیری را یکی از سیاست های کاری خود دانسته و در این مسیر در حرکت است.

حجت الاسلام انصاری راد بیان کرد: قرآن کریم زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و مایه قوام، رشد و شکوفایی ارزش های انقلاب اسلامی است که در این شرایط فعلی می تواند انقلاب را حفظ کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ثبات و تداوم آن به خاطر وجود مقدس قرآن کریم است زیرا که درس مبارزه، استقامت، شکیبایی را از این کتاب آسمانی می آموزیم.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به راهکارهای مختلف در حوزه قرآن، برگزاری همایش های قرآنی، گفتمان هایی با موضوع قرآن و انقلاب اسلامی، مسابقات قرآنی با محوریت آیات برگزیده قرآن، محافل انس با قرآن می تواند در شناساندن مفاهیم ناب قرآنی به افراد جامعه مفید و موثر باشد.

وی همچنین از اجرای طرح "با قرآن در رمضان" در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در مساجد استان هرمزگان خبرداد و گفت: هر ساله همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مردم استان در این طرح شرکت می‌ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: در این طرح، قاریان برجسته استانی به ترتیل خوانی 30 جزء قرآن کریم پرداخته و روزه ‌داران استان هم با حضور در این طرح، یک دور قرآن کریم را ختم می‌ کنند.

وی همچنین افزود: این طرح در مرکز استان نیز با همکاری مشترک اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در محل حسنیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس درحال برگزاری است./303/851/ب1

ارسال نظرات